| کد خبر: 231958 |

پایانه مسافری شلمچه آماده میزبانی از زائران اربعین حسینی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان به آمادگی پایانه مرزی شلمچه برای میزبانی از زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: برای اربعین هر تصمیمی اتخاذ شود آمادگی لازم برای عبور زائران از مرز شلمچه و ارائه خدمات مناسب به آنها وجود دارد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان به آمادگی پایانه مرزی شلمچه برای میزبانی از زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: برای اربعین هر تصمیمی اتخاذ شود آمادگی لازم برای عبور زائران از مرز شلمچه و ارائه خدمات مناسب به آنها وجود دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، غلامعباس بهرامی‌نیا با اشاره به تکمیل زیرساخت‌های پایانه مرزی شلمچه گفت: در مرحله دوم از توسعه پایانه شلمچه ۲۴ گیت اضافه شده و اکنون در مجموع ۵۲ گیت در این پایانه آماده ارائه خدمت است که در سرعت بخشی به تردد زائران بخصوص در ایام اربعین تاثیرگذار است.

وی افزود: در مرحله دوم با توجه به این که اربعین هرسال به فصل تابستان نزدیک می‌شود و تسهیل عبور و مرور افزایش گیت‌ها ضروری بودلذا گیت‌ها، سایبان و آبخوری افزایش یافته و هم اینک هیچ مشکلی در پایانه شلمچه وجود ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اعتبار هزینه شده برای این پروژه عمرانی را ۲۰۰میلیارد ریال برشمرد و اظهار کرد: در این مرحله علاوه بر احداث و اضافه کردن گیت‌ها، سایبان و پارکینگ جدید، محوطه سازی در مساحتی در حدود یک هکتار انجام گرفته شده است.

بهرامی نیا از احداث پاسگاه مرزی در شلمچه خبر داد و گفت: ساختمان پاسگاه مرزی در ۲ طبقه‌ با زیربنای یک هزار و ۲۰۰ مترمربع و با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی در حال احداث است که طبق برنامه زمان بندی تا پایان امسال بهره برداری می‌رسد.

مدیریت واحد در مرز شلمچه بر عهده راهداری است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان با بیان اینکه مدیریت واحد در مرز شلمچه بر عهده راهداری است گفت: مدیریت واحد در پایانه‌های مرزی به ادارات کل راهداری در سراسر کشور واگذار شده و این شامل مناطق آزاد هم می‌شود.

وی تصریح کرد: در مرز حسب وظایف و مسئولیت‌های تعریف شده تعداد زیادی دستگاه اجرایی مستقر است و مدیریت واحد پایانه بر اساس آخرین ابلاغیه نهاد ریاست جمهوری به وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در استان‌هایی که ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مستقر هستند واگذار شده است.

بهرامی نیا اظهار داشت: در مدیریت مرزها هر دستگاه مسئولیت‌های حاکمیتی دارد و مدیریت واحد یعنی اینکه یک دستگاه متولی در مرز شود که مسائل و مشکلات را رصد و هماهنگی‌های لازم را انجام دهد و اگر نیاز به انتقال به دستگاه‌های بالاتر در استان و کشور وجود داشته باشد بتواند هماهنگی لازم را انجام و پاسخگوی موضوعاتی باشد که در مرز وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ادامه داد: به این منظور هماهنگی‌های لازم در مرز را اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌دهد اما هر دستگاه باید وظایف حاکمیتی خود را به نحو احسن انجام دهد که مراودات تجاری و تردد مسافری از این مرزها تسهیل و اگر مشکلاتی وجود داشته باشد رفع شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.