| کد خبر: 209376 |

پورشه تایکان بهترین خودرو سوپر اسپرت سال

تایکان که اولین خودرو برقی پورشه آلمان است به عنوان بهترین خودرو سوپراسپرت سال معرفی شد. هلیکوپتر عجیب بویینگ، مشخصات گوشی جدید گوگل و دسته جدید پلی استیشن از دیگر موضوعات تازه‌ای فناروری است.

تین نیوز

تایکان که اولین خودرو برقی پورشه آلمان است به عنوان بهترین خودرو سوپراسپرت سال معرفی شد. هلیکوپتر عجیب بویینگ، مشخصات گوشی جدید گوگل و دسته جدید پلی استیشن از دیگر موضوعات تازه‌ای فناروری است.

بهترین خودروهای سال

بر اساس رای مطرح‌ترین خبرنگاران صنعت خوردوسازی پورشه تایکان به عنوان بهترین خودرو سوپراسپرت جهان دست پیدا کرده است.

پورشه تایکان اولین خودرو برقی شرکت پورشه آلمان است که بالاترین سرعت شارژ شدن را در میان خودروهای برقی دارد. پورشه سعی دارد با این خودرو انقلابی در میان خودروهای خود در بازار ایجاد کند.

تایکان، خودرو پرشتاب برقی پورشه دارای دو موتور برقی است که می‌تواند ۶۱۶ اسب‌بخار قدرت و هزار نیوتن‌‌متر گشتاور تولید کند.

این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها ۲.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتردر ساعت این اتومبیل حدود ۱۰ ثانیه است.

این محصول با یک‌بار شارژ می‌تواند حدود ۳۵۰ کیلومتر را طی کند که کمتر از محصولات شرکت تسلا است.

برای شارژ شدن هم با شارژسریع، خودرو در مدت  ۲۲ دقیقه ۸۰ درصد شارژ می‌شود. شارژ کامل باتری‌ها با برق شهری حدود ۱۰ ساعت طول می‌کشد. علیرغم چنین مشکلاتی، از این خودرو بیش از ۳۰ هزار دستگاه پیش فروش شده است.

این خودرو از نظر آیرودینامیک با مهندسی آلمانی یکی از بهترین عملکردها را در جهان خودرو دارد.

پورشه تایکان حتی نسبت به دیگر پورشه‌ها هم در این زمینه بهتر طراحی شده است. این خودرو با ضریب درگ ۲۲ صدم طراحی شده و سه صدم بهتر از دیگر محصولات پورشه در این بخش است. ضریب درگ نشان دهنده مقاومت بدنه در برابر جریان هوا است. هرچه این عدد پایین‌ترباشد؛ مصرف انرژی کمتر و سرعت بیشتر می‌شود.

Porsche Taycan 4S

در طراحی بدنه هم پورشه با روشی هوشمند خودرو را طراحی کرده است تا جریان هوا برخی بخش‌ها از جمله باتری‌ها و سیستم ترمز خودرو را خنک‌کاری کند.

باتری‌ها در کف خودرو قرار گرفته است که کمک می کند بخش زیرین سنگین‌تر باشد و با این روش خودرو از هندلینگ و پایداری بیشتری برخوردار شود.

برای خنک شدن باتری‌ها در این خودرو از دو رادیاتور استفاده شده‌ است. این خودرو در بازار آمریکا با قیمت پایه ۱۵۰ هزار دلار عرضه می‌شود.

 در بخش خودرو سال هم برای اولین بار یک خودروساز کره‌ای مقام‌آور شد. کیا با خودرو کیا تلوراید توانست عنوان خودرو سال را کسب کند. این خودرو البته شباهت بسیاری به خودروهای شاسی بلند آمریکایی، مخصوصا محصولات جنرال موتورز دارد.

مزدا سه هم توانست در قسمت طراحی بهترین خودرو شود. مزدا سه یک خودرو اقتصادی ژاپنی است که در کلاس سی قرار دارد. دو نسل اول این خودرو هم در ایران تولید شده و طرفداران بسیاری دارد.

 این انتخاب‌ها در حاشیه نمایشگاه خودرو نیویورک که هر ساله برگزار می‌شود انجام می‌گرفت؛ اما به دلیل شیوع کرونا برگزاری این نمایشگاه لغو شد. پیشتر برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو هم لغو شده بود.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.