| کد خبر: 201954 |

◄ توضیح سازمان هواپیمایی درباره «غیرقانونی بودن سوپرایز وزیر ارتباطات»

دو روز گذشته در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته نشست خبری علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد که در این نشست از وی سوالی پرسیده شد مبنی بر اینکه «آیا پهپادی که اخیرا وزیر ارتباطات از آن رونمایی کرده نیازمند مجوز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری است یا خیر؟» که ظاهرا این سوال برای رئیس این سازمان دردسرآفرین شده است.

تین نیوز

دو روز پیش در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته نشست خبری علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد که در این نشست، عابدزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا پهپادی که اخیرا وزیر ارتباطات  از آن رونمایی کرده نیازمند مجوز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری است یا خیر؟» پاسخی داد که ظاهرا برای رئیس این سازمان دردسرآفرین شده است.

به گزارش تین نیوز، عابدزاده در پرسش به این پاسخ گفته بود که ما دستورالعمل برای ساماندهی برای پهپادها را تدوین کرده‌ایم و سامانه صدور مجوز فعالیت پهپادی به تازگی راه اندازی شده است و در راستای این موضوع حتما برای گرفتن مجوز پست پهپاد به سازمان هواپیمایی مراجعه خواهند کرد اما تاکنون درخواستی از سوی شرکت پست برای اخذ مجوز صورت نگرفته است.

اما بعد از اینکه برخی رسانه ها با انتشار تیتری به نقل از رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تحت عنوان اینکه « سورپرایز آذری جهرمی غیرقانونی اعلام شد» این سازمان توضیحاتی را در سایت خود منتشر کرد.

در توضیحات سازمان هواپیمایی کشوری آمده است؛ در روزهای اخیر خبری به نقل از رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با عنوان «سورپرایز آذری جهرمی غیرقانونی اعلام شد» منتشر شد؛ این در حالی است که اظهارات رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و وزیرارتباطات در خصوص پهپادهای پستی با یکدیگر منافات ندارد و ایشان در خصوص اینکه تاکنون شرکت پست برای راه اندازی سیستم پست پهپادی درخواست مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری نکرده است، که آن هم برای این بوده که هنوز مقرراتش برای پاسخ به متقاضیان برای دریافت مجوز فراهم نبود، به خبرنگاران پاسخ دادند.

همچنین وزیر ارتباطات با علم به اینکه کاربری شدن این پهپادها طبق مقررات به مجوز نیاز دارد و سازمان هواپیمایی کشوری هم زمینه‌های آن را فراهم کرده است، صحبت کرده‌اند و همانطور که پیش‌بینی شده بود سامانه پهپادی هم روز گذشته رونمایی شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.