| کد خبر: 200661 |

توضیحات رئیس پلیس راهور درباره تأثیرگذاری سهمیه‌بندی بنزین

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: تحلیل‌هایی که ناشی از افزایش قیمت بنزین در بین سال‌های ۸۶ تا ۹۳ انجام شد، نشان داد سهمیه‌بندی بنزین ۳ درصد بر کاهش تعداد کشته‌شدگان تصادفات اثرگذار بوده است.

تین نیوز

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: تحلیل‌هایی که ناشی از افزایش قیمت بنزین در بین سال‌های ۸۶ تا ۹۳ انجام شد، نشان داد سهمیه‌بندی بنزین ۳ درصد بر کاهش تعداد کشته‌شدگان تصادفات اثرگذار بوده است.

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران در خصوص طرح زمستانه ناجا گفت: همانطور که مستحضرید بعد از سپری شدن طرح تابستانه الان در آستانه طرح زمستانه هستیم؛ البته در همین چند روز اخیر هم و پیش از برگزاری طرح زمستانه شاهد بارش برف و باران هستیم و شرایط در برخی جاده های کشور زمستانی است.

سردار هادیانفر ادامه داد: امسال هم براساس موارد قانونی، طرح زمستانه را در تاریخ ۲۰ آذر کلید خواهیم زد و همه دستگاه‌های امدادرسان و خدماتی پای کار خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان را به کار خواهیم بست تا هیچ در راه مانده‌ای نداشته باشیم و هیچ راه مسدودی هم در سطح کشور و به خصوص معابر اصلی نداشته باشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت در این جلسه هم اندیشی‌های لازم انجام گرفت و بعد از آغاز طرح زمستانه از روز اول زمستان، قرارگاه مرکزی در مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا افتتاح خواهد.

وی در خصوص آلودگی هوا و تردد خودروهای فرسوده نیز گفت: برابر قانون خودروهای فاقد معاینه فنی روزانه جریمه خواهند شد و مردم هم این موضوع را می دانند اما شرایط آلودگی یک بخشش ناشی از تردد خودرو و بخش از آن هم به وضعیت هوا و فصل ربط دارد.

سردار هادیانفر در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص اینکه شما بیش از این گفته بودید طرح سهمیه‌بندی بی‌تأثیر بوده است، گفت: اولا بنده برای رؤسای پلیس راه و راهور صحبت کردم و نگفتم بی اثر است.

وی افزود: در آن جلسه گفتم بر اساس تحلیل‌هایی که ناشی از افزایش قیمت بنزین در بین سال ۸۶ تا سال ۹۳ انجام شد، سهمیه بندی بنزین تقریبا ۳ درصد بر کاهش تعداد کشته شدگان و جان باختگان تصادفات اثرگذار بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: آن چیزی که من گفتم این بود که در شروع طرح هنوز سهمیه‌بندی بر کاهش ترافیک و به طبع آن تعداد کشته‌ها اثر محسوسی نگذاشته است البته امیدواریم به مرور زمان این اثرگذاری مد نظر مسؤولان ایجاد شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.