| کد خبر: 191434 |

◄ بهره‌برداری از لوکوموتیو باری MAP24 گروه مپنا با حضور وزیر راه و شهر‌سازی

لوکوموتیو باری MAP24، محصول جدید گروه مپنا، با حضور وزیر راه و شهر‌سازی، مدیرعامل راه‌آهن، جمعی از مدیران ارشد مپنا و صنعت ریلی کشور و نمایندگان رسانه‌های گروهی به بهره‌برداری رسید.

تین نیوز

لوکوموتیو باری MAP24، محصول جدید گروه مپنا، با حضور وزیر راه و شهر‌سازی، مدیرعامل راه‌آهن، جمعی از مدیران ارشد مپنا و صنعت ریلی کشور و نمایندگان رسانه‌های گروهی به بهره‌برداری رسید.   

به گزارش تین نیوز به نقل از حمل و نقل ریلی مپنا، این مراسم، عصر روز سه‌شنبه 21 خرداد 98، در سومین روز از برپایی هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی تهران برگزار شد و مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا، از MAP24 به عنوان محصول طراحی و ساخت مهندسان و تکنسین‌های ایرانی گروه مپنا یاد کرد و گفت: در ساخت این محصول، به هیچ عنوان از تخصص مهندسان خارجی استفاده نشده است و MAP24 یک لوکوموتیو کاملا ایرانی و برندی ملی است.

حسین قماشی، تصریح کرد: خوشبختانه، گروه مپنا علاوه بر توان تأمین نیازهای صنعت ریلی کشور، می‌تواند به صادرات MAP24 به سایر کشورها بپردازد.

وی گفت: تمامی تجهیزات اصلی از جمله سیستم کنترل، بوژی، ترمز، شاسی، بدنه و ...لوکوموتیو باری MAP24 در کارخانه شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا تولید شده و نیروی کششی آن نیز تقویت شده است.

ابراز امیدواری برای تولید 40 دستگاه لوکوموتیو باری MAP24 تا پایان سال 

مدیرعامل راه‌آهن ج.ا نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از بهره‌برداری از MAP24 گروه مپنا، خاطرنشان کرد: لوکوموتیو باری جدید شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا، از محصولات بسیار مهمی است که در راستای کاهش وابستگی به خارج بهره‌برداری می‌شود.

"سعید رسولی" تصریح کرد: هم‌اکنون شش دستگاه از MAP24 از محل تبصره 18 تأمین بودجه شده و در صنعت ریلی کشور در حال سیر و یک دستگاه در حال آزمایش است و دستگاه هشتم به بهره‌‎برداری رسمی رسید.

مدیرعامل راه‌آهن، ابراز امیدواری کرد گروه مپنا تا پایان سال مجموعا 40 دستگاه لوکوموتیو باری MAP24 تولید و راه‌اندازی کند.

بهره‌برداری از پروژه MAP24 توسط شرکت 10 ساله 

وزیر راه و شهرسازی نیز در مراسم بهره‌برداری از لوکوموتیو باری MAP24، اظهار داشت: به تولیدکننده‌های ساخت داخل صنایع ریلی اطمینان می‌دهیم که کار و تولید با کیفیت را حمایت می‌کنیم.

"محمد اسلامی" تصریح کرد: امروز از پروژه MAP24 رونمایی و بهره‌برداری می‌کنیم و این لوکوموتیو طراحی و ساخت داخل، از لحاظ کیفیت، مصرف بهینه و قیمت با نمونه‌های خارجی توان رقابت دارد و نکته مهم آن است که شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا با سابقه حدود 10 سال توانسته است با استفاده از مهندسان متخصص داخلی به این موفقیت دست یابد. 

وزیر راه و شهرسازی در پایان با تقدیر از عملکرد راه‌آهن و گروه مپنا، ابراز امیدواری کرد که قراردادهای جدید در اسرع وقت اجرایی شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.