| کد خبر: 184090 |

◄ سالانه 7 درصد از درآمد ناخالص ملّی صرف هزینه تصادفات رانندگی می‌شود

با هدف‌گذاری مشترک برای روان‌سازی ترافیک و افزایش ایمنی عبور و مرور پلیس راهور هر ساله اقدام به طرح‌های مشترک ترافیکی مانند طرح اربعین طرح زمستانه و طرح نوروزی با سایر سازمان‌های اجرایی در این بخش می‌کند.

تین نیوز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، گفت: روزانه 44 نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند و 920 نفر نیز دچار مصدومیت می‌شوند.

به گزارش تین‌نیوز، سردار کمال هادیانفر در رزمایش بزرگ ترافیکی در خدمات سفر نوروز 98، اظهار کرد: با هدف‌گذاری مشترک برای روان‌سازی ترافیک و افزایش ایمنی عبور و مرور پلیس راهور هر ساله اقدام به طرح‌های مشترک ترافیکی مانند طرح اربعین طرح زمستانه و طرح نوروزی با سایر سازمان‌های اجرایی در این بخش می‌کند.

وی با بیان این‌که در سال‌های اخیر با تلاش مجدّانه پلیس و سایر دستگاه‌های مرتبط شاهد رشد فرهنگ ترافیک در کشور بوده‌ایم، افزود: یکی از محورهای اصلی و اساسی و اساسی پلیس برای گسترش و بسط انضباط ترافیکی بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌ها و امکانات و استفاده از تکنولوژی جدید برای کنترل رفتار رانندگان و راه‌اندازی کمپین‌های مجازی برای کاهش تصادفات است که این اقدامات تاکنون آثار قابل قبولی بر جای گذاشته اند..

به گفته هادیانفر، این اقدامات تا جایی پیش رفت که توانستیم آمار تلفات جاده‌ای را از 27 هزار و 760 نفر در سال 84 به 16 هزار و 201 نفر در سال 96 کاهش دهیم و کاهش 41 درصدی تلفات  در جاده‌ها را شاهد باشیم. این در حالی است که 186 درصد تعداد خودروها 154 درصد تعداد موتورسیکلت‌ها و 118 درصد تعداد دارندگان گواهینامه افزایش داشته است.

، وی به نقل از ایلنا، با اشاره به این نکته مهم که متاسفانه روزانه 44 نفر در تصادفات جاد‌ه‌ای جان خود را از دست می‌‌دهند و 920 نفر مصدوم می شوند، ابراز داشت: بررسی کارشناسان نشان می‌دهد سالانه نزدیک به 7 درصد از درآمد ناخالص ملّی کشور صرف پرداختن به هزینه تصادفات رانندگی می‌شود که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب و فراهم نکردن امکانات و برطرف کردن برخی از مشکلات و موانع پیش‌روی سوانح و حوادث رانندگی را سالیانه10  تا15 درصد کاهش دهیم.

 رئیس پلیس راهور ناجا، گفت: یکی از محورهای اثرگذار برای رسیدن به کاهش آمار تصادفات جاده‌ای ایجاد هم‌افزایی برای استفاده بهتر از ظرفیت2ها و امکانات سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط به موضوع ترافیک در کنار توان و آمادگی عملیاتی پلیس است نماد هم‌افزایی نیز اجرای رزمایش ترافیکی نوروز سال 98 است که همه امروز شاهد آن هستیم.

هادیانفر با اشاره به شعار ترافیکی نوروز98، یادآور شد: با شعار ترافیکی پرهیز از خطر - آرامش در سفر در سراسر کشور طرح ترافیک نوروز سال98 از روز 25 اسفند ماه سال 97 آغاز و تا پایان روز 17 فروردین ماه سال 98 ادامه خواهد داشت و پلیس راهور ناجا با حضور 35 هزار نفر نیرو و با مشارکت بیش از65 هزار نفر نیرو از سایر دستگاه‌های دیگر، بیش از 10 میلیون همیار پلیس 800 هزار نفر فرهنگیان ترافیک معلم این است و صد هزار نفر بازرس نامحسوس مردمی طرح نوروزی سال 98 را با آمادگی کامل آغاز می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.