| کد خبر: 182490 |

◄ سهم شهرداری‌ها از مالیات ارزش‌افزوده: 3.2هزار میلیارد تومان

در کمیسیون تلفیق سهم هر استان به نسبت جمعیت آن محاسبه می شود و در قانون کلی کشور سهم شهرداری‌ها 70 در صد و سهم دهیاری‌ها 30درصد پیش‌بینی شده است.

تین نیوز

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، از بازگشت سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده به خود این نهادها خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مهرداد بائوج لاهوتی، با اشاره به بازگشت سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده به میزان 3 هزار و 200 میلیارد تومان به این نهادها، اظهار کرد: مالیات بر ارزش افزوده یک مالیات عام است که بر همه کالاها و خدمات به جز کالاها و خدماتی که معاف از مالیات باشند اعمال می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه، در ایران، اعمال این مالیات و پس از تخصیص آن به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تا حد زیادی سبب نارضایتی اصناف و ارائه کنندگان خدمات و نیز رضایتمندی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد، افزود: در سال جاری شاهد روند کاهشی در زمینه پرداخت مبلغ این مالیات به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و نیز برخی گلایه‌ها از کاهش سهم روستاییان در استان تهران هستیم.

لاهوتی با تاکید بر اینکه سهم شهرداری‌ها باید از ارزش افزوده پرداخت شود، ابراز داشت: مجلس در سال گذشته مبلغ 3 هزار و 200 میلیارد تومان از سهم مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کاسته و این مقدار را به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اختصاص داده بود که با تلاش زیاد و متقاعد کردن کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، بودجه این بخش بازگردانده شد.

او با یادآوری اینکه سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده 70 به 30 است، گفت: در کمیسیون تلفیق سهم هر استان به نسبت جمعیت آن محاسبه می شود و در قانون بودجه کشور سهم شهرداری‌ها 70 در صد و سهم دهیاری‌ها 30درصد پیش‌بینی  شده است.

لاهوتی به این نکته نیز اشاره داشت که، عوارض مالیات بر ارزش افزوده 20 درصد درآمد شهرداری‌ها است، این در حالی است که، تمامی کمک‌های دولت به شهرداری ها تنها 6 درصد است.

وی تصریح کرد: در توزیع سهم هر یک از شهرها تهران دارای 29 درصد، کلانشهرها13  درصد، سایر مراکز استان ها10 درصد، سایر شهرداری های کشور32 درصد  و دهیاری ها نیز 16 درصد سهم هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.