| کد خبر: 181656 |

◄ ارتقای ایمنی و سلامت پروازها در فرودگاه ساری

مدیرکل فرودگاه‎های مازندران با اشاره به اجرای طرح تامین و ارتقای ایمنی و سلامت پروازها در فرودگاه ساری گفت: در این طرح با همکاری شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت برق منطقه‎ای استان سه دکل مرتفع انتقال انرژی برچیده و دکل‎های کوتاه‎تر جایگزین شد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‎های مازندران با اشاره به اجرای طرح تامین و ارتقای ایمنی و سلامت پروازها در فرودگاه ساری گفت: در این طرح با همکاری شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت برق منطقه‎ای استان سه دکل مرتفع انتقال انرژی برچیده و دکل‎های کوتاه‎تر جایگزین شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎عمومی اداره‎کل فرودگاه‎های استان مازندران، سعداله وطن‎خواه با بیان این‌که طرح ارتقای ایمنی و سلامت پروازها علاوه بر ساری در رامسر هم انجام شده است، گفت: در فرودگاه رامسر هم به جهت تامین سلامت پروازها حدود 300 متر شبکه هوایی فشار متوسط و ضعیف برچیده و شبکه زمینی اجرا و به این ترتیب 35 تیر برق حذف شد.

وی در مورد فعالیت‎ها و طرح‎های توسعه‎ای فرودگاه ساری افزود: در فاز دوم طرح توسعه فرودگاهی به منظور تامین رفاه مشایعین و مستقبلین در پروازهای زیارتی ترمینال مستقبلین و مشایعین به مساحت پنج هزار و 400 مترمربع احداث و به بهره‎برداری رسید.

وطن‎خواه بر ضرورت نصب سامانه کمک ناوبری در اجرای فاز سوم طرح توسعه فروگاه ساری تاکید کرد و گفت: با توجه به محدودیت زمین در استان لازم بود فضایی برای نصب سامانه کمک ناوبری نظیر سامانه ILS که به فرود دقیق هواپیما کمک می‎کند، که در این راستا حدود 16 هکتار زمین خریداری شد و عملیات اجرایی سایت در دو فار در حال انجام و آماده‎سازی است و با توجه به پیگیری کارهای ساختمانی بهار 98 سامانهILS در فرودگاه ساری به مرحله بهره‎برداری می‎رسد.

مدیرکل فرودگاه‎های مازندران از بازنگری طرح جامع فرودگاه ساری خبر داد و گفت: هم‌اکنون طرح جامع فرودگاه ساری در حال تصویب هیات مدیره است و طرح جامع، نقشه راه آینده در جهت اجرای درست پروژه‎ها و زیرساخت‎های اساسی فرودگاه خواهد بود و در این راستای طرح جامع، در فاز دوم خرید و تملک حدود 10 هکتار زمین با اعتباری بالغ‌بر 30 میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد و فرآیند خریداری در حال انجام است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه فرودگاه و توجه به تامین امنیت فیزیکی، حصارکشی پیرامون فرودگاه ساری را از دیگر اقدامات دانست و گفت: برای کاهش تهدیدات پروازی لازم است محدوده فرودگاه به‌طور استاندارد محصور شود که در این خصوص با اعتباری بالغ‌بر حدود 120 میلیارد ریال در آینده نزدیک پروژه حصارکشی آغاز خواهد شد.

وطن‌خواه با اشاره به این‌که ساماندهی فاضلاب و طرح زهکشی و احداث موتورخانه مرکزی از پروژه‎های مهمی است که در فرودگاه ساری مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر فرودگاه ظرفیت پارک سه هواپیما را دارد اما در اجرای توسعه ظرفیت پارک به شش موقعیت می‎رسد که این طرح اعتباری معادل هفت میلیارد تومان را به خود اختصاص داده که از منابع داخلی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران تامین شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران اعتبار کلی اتمام پروژه‎های طرح توسعه فرودگاه ساری را 70میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: جاده ارتباطی شهر و جاده فرعی که از روستاهای اطراف به فرودگاه نامناسب است و باتوجه به انسداد بلوارجوادالائمه در راستای نصب سامانه کمک ناوبری، جاده جایگزینی توسط اداره‌کل راه و شهرسازی در حال ساخت است که همت مسئولان استانی جهت اجرای هرچه سریع‎تر آن را می‎طلبد.

وطن‌خواه استقرار ایرلاین بومی در فرودگاه ساری را راه حلی خوب برای جابه‌جایی مسافران در مسیرهای مختلف داخلی کشور دانست و گفت: با توجه به افزایش تعرفه بلیت با کاهش 20درصدی مسافر و پرواز مواجه شده‎ایم و به‌عنوان دولت و متولی فرودگاه تمام اهتمام خود را برای کاهش هزینه‎های شرکت‎ها و کمک به استمرار پروازها معطوف داشته‎ایم. البته با توجه به افزایش هزینه‎ها نمی‎توان قیمت بلیت را کاهش داد بلکه لازم است شرایط اقتصادی تثبیت شود.

وی با بیان این‌که طرح توسعه و جامع فرودگاهی در نوشهر و رامسر هم در حال انجام است، گفت: در سال گذشته 1200 مترمربع فضای ترمینال فرودگاه نوشهر افزایش یافت که امسال نیز 600 مترمربع دیگر نیز به فضای آن اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه در فرودگاه رامسر نیز بحث توسعه ترمینال درحال برنامه‎ریزی است، افزود: همان‌طور که در نوشهر تکمیل و توسعه پروژه ایمنی مطرح است در رامسر نیز برنامه رفع موانع در ابتدا و انتهای باند به صورت ملی پیگیری می‌شود.

وی به انجام مطالعات طرح جامع فرودگاه‎های رامسر و نوشهر اشاره کرد و افزود: با تکمیل مطالعات فرودگاه‎های مذکور طرح‎های توسعه‎ای آن فرودگاه‎ها نیز با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

سعداله وطن‎خواه در پایان گفت: در حال حاضر تقریبا همه فرودگاه‎های کشور ضرر ده هستند و هزینه‎های توسعه و نگهداری فرودگاه‎ها به شدت افزایش یافته است که لازم است دولت در قوانین بودجه شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی را در انجام رسالت خود مورد حمایت جدی قرار دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.