| کد خبر: 179547 |

◄ روند افزایشی تلفات جاده‌ای در سال جاری

رئیس پلیس‌راه راهور ناجا گفت: دوره آموزشی ارتقای ایمنی حمل جاده‌ای مواد سوختی و خطرناک که برای آموزش فرماندهان پاسگاه‌های پلیس‌راه است تا با مبانی ارتقای ایمنی جاده‌ای ویژه خودروهای حمل مواد سوختی و خطرناک بیش‌تر آشنا شده و نظارت و کنترل مناسب‌تری در جاده‌ها براین نوع خودروها داشته باشند.

تین نیوز

پلیس‌راهور ناجا و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیش‌ترین همکاری را با مردم در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای دارند. سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس‌راه راهور ناجا بابیان این مطلب گفت: دوره آموزشی ارتقای ایمنی حمل جاده‌ای مواد سوختی و خطرناک که برای آموزش فرماندهان پاسگاه‌های پلیس‌راه است تا با مبانی ارتقای ایمنی جاده‌ای ویژه خودروهای حمل مواد سوختی و خطرناک بیش‌تر آشنا شده و نظارت و  کنترل مناسب‌تری در جاده‌ها براین نوع خودروها داشته باشند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، سردار حمیدی در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی ارتقای ایمنی حمل جاده‌ای مواد سوختی و خطرناک افزود: اگر قرار است ایمنی مردم درزمینهٔ کنترل نحوه حمل مواد خطرناک ارتقا یابد باید همه دستگاه‌های ذی‌ربط با یکدیگر همکاری داشته باشند.

فرمانده پلیس‌راه راهور ناجا ادامه داد: اگرچه دستورالعمل‌های نحوه مواجهه با تصادفات در سر صحنه‌ها به‌درستی اجرا نمی‌شود و همین موضوع سبب کاهش تصادفات نشده است؛ اما بسیاری از آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل نیازمند اصلاح و بازنگری هستند.

او هم‌چنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران بابیان اینکه سازمان‌های فعال در حوزه ایمنی حمل‌ونقل به‌صورت جزیره‌ای عمل کرده که سبب می‌شود همپوشانی مناسبی درزمینهٔ کاهش سوانح نداشته باشند، تصریح کرد: برگزاری این‌گونه نشست‌ها و دوره‌های آموزشی سبب افزایش هماهنگی میان دستگاه‌ها خواهد شد.

سردار حمیدی ادامه داد: حوادث جاده‌ای از سال ۸۴ که به‌عنوان سال مبنای آماری پلیس‌راهور درنظر گرفته می‌شود و تعداد کشته‌های جاده‌ای در آن سال ۲۸ هزار نفر بود روند کاهشی طی کرد و در سال گذشته تعداد کشته‌ها به ۱۶هزار نفر رسید.

او یادآور شد: اگر قرار بود روند افزایش کشته‌های جاده‌ای طبق سال‌های گذشته ادامه می‌یافت در سال‌جاری باید تعداد کشته‌ها به ۹۰ هزار نفر و تعداد مصدومان به چند میلیون نفر می‌رسید. بااین‌حال درحال‌حاضر به نقطه‌ای رسیده‌ایم که اقدامات ما درزمینه روند کاهشی کشته‌های جاده‌ای اثرگذاری گذشته را ندارد.

فرمانده پلیس‌راه راهور ناجا تصریح کرد: امسال تاکنون روند تصادفات به‌صورت افزایشی بوده؛ اما بااین‌حال طبق شاخصی که از سوی دولت و مجلس برای ما تعیین‌شده درحرکت هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.