| کد خبر: 179132 |

◄ آژانس‌های مسافرتی برای فرودگاه زنجان مشکل‌ساز شده‌اند

مدیر فرودگاه منطقه زنجان درباره مشکلاتی که آژانس‌های مسافرتی برای این فرودگاه ایجاد کردند، توضیح داد.

تین نیوز

مدیر فرودگاه منطقه زنجان درباره مشکلاتی که آژانس‌های مسافرتی برای این فرودگاه ایجاد کردند، توضیح داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، محمد قاسمی گفت: آژانس‌های مسافرتی مستقر در استان زنجان به هزینه‌های حداقلی به ازای هر بلیت اکتفا کرده و با وجود امکانات لازم در فرودگاه زنجان، مسافران را برای استفاده از پروازهای استان‌های همجوار ترغیب می‌کنند.

او تشریح کرد: فرودگاه زنجان دارای پارکینگ رایگان برای خودرو با کم‌ترین فاصله تا ترمینال را دارد و مسافران می‌توانند در کم‌ترین زمان ممکن بدون خطرات جاده‌ای و صرف زمان از این فرودگاه پرواز کنند.

مدیر فرودگاه منطقه زنجان افزود: تابستان امسال یک‌هزار و 500 نفر از حجاج زنجانی در قالب 10 پرواز رفت و برگشت به مدینه و سال 96 نیز زائران زنجان - مشهد به طور میانگین با هر پرواز 110 مسافر و با ظرفیت تکمیل اعزام شدند.

قاسمی گفت: امسال اعزام زائران زنجان–مشهد و برعکس کنسل شد و در حال حاضر درصدد برقراری آن با همکاری یکی از شرکت‌های هواپیمایی هستیم.

او به لزوم برقراری پروازهای برنامه‌ای اشاره کرد و گفت: پروازهای مشهد–کیش و عتبات در استان‌هایی همانند زنجان به صورت چارتری انجام می‌شود و متاسفانه هیچ‌کدام از آژانس‌های مستقر در استان رغبتی برای این مهم نشان نداده‌اند.

این مقام مسئول گفت: سهمیه ایستگاه پروازی خارجی حفظ و از زنجان به عربستان حجاج جابه‌جا می‌شوند و پروازهای عتبات نیز باید توسط سازمان حج و زیارت انجام شود که  انجام نمی‌شود.

 قاسمی افزود: در حال حاضر پروازهای آموزشی، امدادی و سرویس‌دهی هوانوردی برای اورژانس در این فرودگاه انجام می‌شود.

قاسمی ادامه داد: این فرودگاه خدمات راداری منطقه‌ای و ارتباطی منطقه شمال غرب به کل کشور را برای مرکز کنترل تهران در خصوص پروازهای عبوری پوشش می‌دهد.

او اظهار داشت: قسمتی از درآمد این بخش برای این فرودگاه هزینه می‌شود در چند سال گذشته اعتباراتی که از مرکز اخذ کرده‌ایم در فرودگاه نزدیک 15 تا 20 برابر درآمد فرودگاه بوده است.

مدیر فرودگاه منطقه زنجان گفت: در حال حاضر فرودگاه‌ها به‌صورت درآمد- هزینه، فعالیت می‌کنند و هیچ درآمد دولتی برای فرودگاه داری تخصیص داده نمی‌شود و خود شرکت فرودگاه درآمد را بین فرودگاه‌ها تقسیم می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.