| کد خبر: 177785 |

◄ تحریم‌ها تاثیری بر سامانه‌های نیروی دریایی ندارد

​فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق یک ناوشکن متوسط به نام فتح به نیروی دریایی خبر داد.

تین نیوز

فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق یک ناوشکن متوسط به نام فتح به نیروی دریایی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، امیر دریادار حسین خانزادی در نشست خبری با اهالی رسانه گفت: هفته آینده شاهد الحاق یکی از زیردریایی‌های گروه سبک به ناوگان نیرویی دریایی خواهیم بود. امروز شاهد الحاق ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «جماران» با حضور مقام معظم رهبری در آب‌های جنوب کشور نیز بوده‌ایم و در ادامه این روند ساخت تجهیزات لازم برای نیروی دریایی با استفاده از ظرفیت‌های موجود انجام شد و ما به نیرویی قدرتمند برای آب‌های دریایی بین‌المللی بدل شدیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تحریم‌ها هیچ تاثیری بر سامانه‌های نیروهای مسلح به‌ویژه نیروی دریایی ندارد و در هفته‌های آتی شاهد الحاق یک ناوشکن با توانمندی‌های بیشتر از ناوشکن جماران با توانایی حمل بالگردهای بزرگ‌تر و توان موشکی برای حضور در آب‌های بین‌المللی خواهیم بود.

خانزادی گفت: علاوه بر ناوشکن سهند که در هفته‌های آتی شاهد الحاق آن به نداجا خواهیم بود، شاهد الحاق یک ناوشکن متوسط به نام فتح هم برای نخستین بار به نیروی دریایی خواهیم بود که یک غافلگیری برای دشمن است.

او گفت: امیدواریم بتوانیم اولین رزمایش مقابله با دزدان دریایی را در سال آینده با استفاده از فرصت اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی اقیانوس هند که ریاست آن برای دوسال به ما سپرده شده، برگزار کنیم.

او به عدم نیاز به کشورهای بیگانه برای برقراری امنیت در منطقه  اشاره کرد و گفت: اصلا چیزی به اسم ناامنی در خلیج‌فارس و تنگه هرمز نداریم. سپاه مسئولیت امنیت تنگه هرمز را به‌خوبی انجام داده‌اند و امنیت به‌طور کامل در این مناطق بدون نیاز به‌هیچ‌ نیروی فرامنطقه ای برقرار است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.