| کد خبر: 177741 |

◄ احداث فرودگاه منطقه آزاد ماکو ۱۲۴ میلیارد تومان هزینه داشته است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از هزینه ۱۲۴ میلیارد تومان برای احداث فرودگاه بین‌المللی منطقه آزاد ماکو خبر داد.

تین نیوز

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از هزینه ۱۲۴ میلیارد تومان برای احداث فرودگاه بین‌المللی منطقه آزاد ماکو خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، مرتضی بانک در مراسم افتتاح پروژه‌های منطقه آزاد اظهار داشت: احداث فرودگاه ماکو  درحدود دو سال انجام پذیرفته است که در نوع خود یک رکورد در سطح کشور محسوب می‌شود.

 مشاور رییس جمهور هم‌چنین تاکید کرد: فعالیت‌های توسعه این فرودگاه برای تبدیل شدن به یک شهر فرودگاهی و مرکز نقل و انتقال بار و مسافر ادامه دارد و سرمایه‌گذاری ساخت این فرودگاه  بر عهده سازمان منطقه آزاد ماکو بوده است. 

مشاور رئیس‌جمهور گفت: این فرودگاه دارای ترمینال مسافری به مساحت ۶۲۵۰ مترمربع، باند پروازی به طول ۳۲۷۰ متر بوده  و قابلیت نشست و برخاست هواپیمای بدنه متوسط از خانواده ایرباس ۳۲۰ را نیز دارد.

بانک افزود: پارکینگ هواپیما به مساحت حدود ۲۰ هزار مترمربع و امکان توقف هم‌زمان دو فروند هواپیمای بدنه متوسط، برج مراقبت پرواز به ارتفاع ۳۳ متر و ساختمان تکنیکال بلاک (محل استقرار واحدهای عملیات هوانوردی) مجهز به سیستم‌های ارتباطی پیشرفته، تجهیزات کمک ناوبریDVORD / DME ، خدمات امداد و نجات فرودگاهی و تجهیزات و ماشین‌های آتش‌نشانی از دیگر امکانات این فرودگاه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.