| کد خبر: 175481 |

◄ اختلاف با پیمانکار، مشکل جدیدمترو اهواز

منصور کتان‌باف، شهردار اهواز با اشاره به تأمین منابع مالی مترو اهواز هماهنگ با برنامه زمان‌بندی گفت: از ابتدای فعالیتم در شهرداری، دغدغه اصلی‌ام به نتیجه رساندن پروژه قطار شهری بود.

تین نیوز

منصور کتان‌باف، شهردار اهواز با اشاره به تأمین منابع مالی مترو اهواز هماهنگ با برنامه زمان‌بندی گفت: از ابتدای فعالیتم در شهرداری، دغدغه اصلی‌ام به نتیجه رساندن پروژه قطار شهری بود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، کتان‌باف عصر روز گذشته در پنجاه و دومین جلسه علنی شورای‌شهر اهواز بابیان اینکه مقرر بود اعتبارات طرح قطار شهری اهواز از طریق فاینانس خارجی تأمین شود، افزود: یکی از دلایل مهم عدم تحقق فاینانس مسئله عدم پذیرش ضمانت‌های شهرداری بوده که با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده با مصوبه هیئت‌وزیران مرتفع شد.

کتان‌باف تصریح کرد: از مهم‌ترین مواردی که طرح قطار شهری اهواز را با چالش مواجه کرده است بحث اختلاف با پیمانکار از سال‌های گذشته است که طبق آخرین تصمیمات مقرر شد اختلاف از طریق شورای‌عالی فنی کشور پیگیری شود.

شهردار اهواز بیان کرد: برای اتمام این پروژه بدون ناوگان حدود ۷۶۰ میلیون دلار موردنیاز است که تأمین این مبلغ بدون توجه به منابع محدود شهرداری اهواز و دولت و مشکلات عدیده شهر در حوزه‌های مختلف، نیازمند پیگیری مستمر و بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های استانی و کشوری دارد؛ بنابراین برای تحقق فاز نخست این پروژه اقداماتی انجام‌شده است.

او افزود: تأمین تجهیزات و تعمیرات اساسی دستگاه TMB کارون و اجرای یک کیلومتر تونل دریکی از حساس‌ترین مناطق شهر اهواز یعنی ایستگاه راه‌آهن، با عبور از ساختمان‌های مهم راه‌آهن اهواز بدون کوچک‌ترین مشکلات فنی و ایمنی از ایستگاه میدان ساعت تا پارک حجاب، اجرای حدود 2.7 کیلومتر ریل‌گذاری فاز اول طرح از ایستگاه فرودگاه تا ایستگاه نفت برخی از اقدامات در این زمینه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.