| کد خبر: 174962 |

◄ پلیس راهور خودروسازان را ملزم به جانمایی صندلی کودک می‌کند؟

خودروسازها باید درخصوص جانمایی صندلی کودک در خودرو برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند. سردار تقی مهری، رئیس پلیس‌راهور ناجا با اعلام این خبر گفت: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی همه کشورها باید از صندلی کودک در خودرو استفاده کنند. ما نیز در این خصوص با دولت صحبت‌های لازم را داشتیم و طرحی دراین‌باره به مجلس ارائه‌شده است. خودروسازها نیز باید درخصوص جانمایی صندلی کودک در خودرو برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

تین نیوز

خودروسازها باید درخصوص جانمایی صندلی کودک در خودرو برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

سردار تقی مهری، رئیس پلیس‌راهور ناجا با اعلام این خبر گفت: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی همه کشورها باید از صندلی کودک در خودرو استفاده کنند. ما نیز در این خصوص با دولت صحبت‌های لازم را داشتیم و طرحی دراین‌باره به مجلس ارائه‌شده است. خودروسازها نیز باید درخصوص جانمایی صندلی کودک در خودرو برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرآنلاین، سردار مهری با بیان اینکه استفاده از صندلی کودک در خودرو هنوز اجباری نشده، گفت: خوشبختانه مردم هم‌اکنون هم از این صندلی‌های ایمنی استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس‌راهور ناجا درخصوص عدم شماره‌گذاری خودروهای غیراستاندارد با ابراز امیدواری از ارتقای استانداردهای خودرویی در سال‌جاری و سال آینده گفت: پلیس براساس استانداری که از سوی هیئت دولت و شورای‌عالی استاندارد چه ازنظر فنی و چه ازنظر زیست‌محیطی درنظر گرفته‌شده است اقدام به شماره‌گذاری خودرو می‌کند.

اگر روند سال 84 ادامه داشت تلفات رانندگی به صدهزار نفر رسیده بود

سردار مهری بابیان اینکه تولید خودرو در کشور افزایش پیداکرده است افزود: 30 میلیون گواهینامه دار فعال در کشور وجود دارد و 33 میلیون وسیله‌نقلیه در سطح کشور تردد می‌کنند اگر همان روند سال 84 ادامه پیدا می‌کرد باید امسال شاهد تلفات صدهزارنفری در معابر و جاده‌های کشور می‌بودیم اما برنامه‌ریزی که صورت گرفته آمار تلفات جاده‌ای با توجه به افزایش تولید خودرو و تردد آنها در سطح کشور کاهش پیداکرده است؛ اما همچنان با نقطه مطلوب فاصله‌داریم و امیدواریم به نقطه مطلوب برسیم.

او بابیان اینکه در پنج‌ماهه ابتدایی سال 97 بیش از 7 هزار نفر جان خود را در تصادفات جاده‌ای جان خود را ازدست‌داده‌اند گفت: علل اصلی این تصادفات سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو و خواب‌آلودگی در حین رانندگی بوده است بنابراین باید بر رفتار رانندگان بیشتر تمرکز کنیم.

رئیس پلیس‌راهور ناجا با اشاره به نقش جاده، خودرو و راننده در تصادفات جاده‌ای گفت:‌ نقش راننده در تلفات جاده‌ای مهم‌تر است و البته حدود 5400 نقطه حادثه‌خیز در کشور داریم که باید رفع شود و با اصرار پلیس نیز درحال‌حاضر خودروهای بدون ترمز ای.بی.اس و بدون ایربگ شماره‌گذاری نمی‌شوند. ما امیدواریم که خودروها به 4 تا 6 کیسه هوا نیز تجهیز شده تا شاهد کاهش جان‌باختگان کاربران ترافیک باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.