سال ۹۳، سال طلایی اجرای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است
قائم مقام معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در حاشیه جلسه شورای مدیران حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک در خصوص در نظر گرفتن تدابیری برای برخورد با متخلفان دارنده سرعت غیر مجاز گفت : با توجه به اینکه بسیاری از تصادفات به دلیل عدم رعایت سرعت مجاز صورت می گیرد ، طی چند سال اخیر معاونت حمل و نقل با در نظر گرفتن تدابیری همچون به کارگیری سیستم های هوشمند برای کنترل سرعت در سطح خیابان ها و بزرگراه های تهران توانسته است آمار ثبت تخلفات را در این زمینه تا حد بسیار چشم گیری کاهش دهد .
مهندس حجت الله بهروزگفت : معاونت حمل و نقل طی چند سال اخیر سعی داشته با تدابیر غیر تنبیهی شهروندان را ملزم به رعایت قوانین در زمینه سرعت غیر مجاز و عبور از چراغ قرمز کند.
وی در ادامه افزود : به دلیل اجرای این تدابیر شاهد این امر بوده ایم که در مسیرهایی که دوربین های ثبت تخلف نصب شده است ، آمار تخلف به شکل شگفت انگیزی رو به کاهش گذاشته است . به عنوان نمونه در بزرگراه نیایش تا پیش از نصب دوربین تا 9 هزار تخلف ثبت می شد که با نصب دوربین های کنترل و ثبت تخلف ، این میزان به زیر رقم هزار رسید .
قائم مقام معاونت حمل و نقل گفت: در حال حاضر در سطح خیابان ها و بزرگراه های تهران این دوربین ها فعال اند و در کل تا 3 هزار تخلف را در سطح تهران گزارش می دهند.
وی در ادامه افزود : نقش استقرار سیستم های هوشمند در شکل گیری یک نظارت مستمر بر رفتارهای ترافیکی و مدیریت شهری در شهر تهران بسیار موثر بوده و این اقدامات در دو جنبه توانسته خود را نشان دهد ؛ یکی افزایش سطح ایمنی شهروندان و دیگری به کارگیری تجهیزات برای جلوگیری از بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های شهری و بهبود در وضعیت مدیریت شهری .
بهروز در پاسخ به این پرسش که روند اجرای برنامه های مربوط به نوسازی در معاونت حمل و نقل چگونه است گفت: با توجه به دلسوزی های مسئولان باید بگویم که بسیار خوب است و شهردار تهران جناب دکتر قالیباف توجه ویژه ای را به بحث نوسازی در برنامه 5 ساله دوم شهرداری اختصاص داده است.
وی در ادامه افزود : در مجموع با توجه به هماهنگی هایی که با شورا در زمینه روند اجرایی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی داشته ایم ، سال 93 جزء سال های طلایی ماست . چه در بحث اعتباراتی که تخصیص یافته و چه در زمینه روند اجرایی با توجه به اولویت ها ، که مترو در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است .
مهندس بهروز در خصوص توسعه ریلی در تهران بیان داشت: اولویت نخست در بحث توسعه ناوگان حمل ونقل به توسعه ریلی اختصاص یافته است و دیدیم که در سال 93 تخصیص اعتبارات و تامین نقدینگی برای توسعه مترو بهتر از پیش بوده است. ضمن اینکه باید درنظر داشته باشیم که نگهداری و بهره برداری از همین سیستم سالانه بخش زیادی از نقدینگی شهر تهران را می بلعد.
وی در خاتمه بیان داشت : در زمینه توسعه در خطوط جدید نیز وضع بر همین منوال است و هزینه های مترو در مقایسه با سایر بخش های حمل و نقل عمومی بالاتر است . امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم توسط دولت به شهرداری ها این مشکلات بر طرف شود .
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.