| کد خبر: 171862 |

◄ احداث هزار متر تونل در مریوان چند؟

نماینده شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس پروژه‌های جاده‌ای این شهرستان را تشریح کرد.

تین نیوز

نماینده شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس پروژه‌های جاده‌ای این شهرستان را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، سید احسن علوی  گفت: وزارت راه و شهرسازی در شرایطی که برای اتمام پروژه‌های حوزه خود در کشور نیاز به ۱۷۴ هزار میلیارد تومان دارد و رقم بودجه آن ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، پروژه‌هایی را در کردستان اجرا کرده و یا در حال اجرای آن‌ها است.

او در ادامه گفت: هم‌اکنون پروژه‌هایی در محورهای کامیاران، دیواندره و سقز و پروژه‌های حوزه جاده‌های روستایی و بافت ناکارآمد شهری و نواحی منفصل شهری  استان هم در حال اجرا است.

این نماینده مجلس گفت: ایجاد و احداث بزرگراه در کردستان به دلیل وجود معارض ملکی فراوان و توپوگرافی استان نسبت به سایر استان‌های کشور هزینه‌بردارتر است.

علوی اظهار داشت: اجرای هر هزار متر تونل در جاده مریوان نیاز به ۴۵ میلیارد تومان اعتبار دارد و طول یکی از تونل‌های مریوان ۱۸۰۰ متر است.

او از تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه-مریوان در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد و بیان کرد: منطقه آزاد برای استان کردستان چون صنعتی نیست و تولید زیادی هم ندارد می‌تواند بسیار موثر و کمک‌کننده وضعیت اشتغال و اقتصاد کردستان و اقتصاد ملی باشد.

نماینده شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مهم نیز باید به‌خوبی مدیریت شود نه اینکه محلی برای سرمایه‌گذاری افراد دیگر شده و تنها کولبری آن سهم مردم استان ما شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.