| کد خبر: 168758 |

فرماندار پارسیان:

روایتی متفاوت از حضور صیادان خارجی

دو فروند شناور صیادی ملوانان هندی در سواحل پارسیان است که پس از طی مراحل قانونی، اخذ معرفی‌نامه شیلات و تعهد محضری از مالک شناور برای آموزش روش صید قلاب لاینگ‌لاین به ملوانان ایرانی فعالیت می‌کنند.

تین نیوز

فرماندار پارسیان با اشاره به فعالیت‌های قانونی صیادان هندی در سواحل پارسیان، گفت: دو فروند شناور صیادی ملوانان هندی در سواحل پارسیان است که پس از طی مراحل قانونی، اخذ معرفی‌نامه شیلات و تعهد محضری از مالک شناور برای آموزش روش صید قلاب لاینگ‌لاین به ملوانان ایرانی فعالیت می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز؛ محمد رادمهر، فرماندار شهرستان پارسیان با اشاره به فعالیت‌های قانونی صیادان هندی در سواحل پارسیان، اظهار کرد: دو فروند شناور صیادی ملوانان هندی در سواحل پارسیان است که پس از طی مراحل قانونی و معرفی‌نامه شیلات و اخذ تعهد محضری از مالک شناور برای آموزش روش صید قلاب لاینگ‌لاین به ملوانان ایرانی فعالیت می‌کنند.

فرماندار پارسیان با بیان اینکه بر روی فعالیت‌های صیادان هندی در پارسیان نظارت می‌شود، افزود: صیادان هندی تنها روش صید قلاب دارند و بر کار ملوانان هندی و صید و ادوات آنها نظارت می‌شود.

رادمهر به چگونگی مراحل دریافت مجوز فعالیت صیادان هندی در سواحل پارسیان اشاره کرد و گفت: در ابتدا به درخواست مالک شناور ملوان هندی به تعاونی صیادان معرفی می‌شود و سپس تعاونی صیادان درخواست مالک به همراه معرفی‌نامه تعاونی و کپی مدارک ملوانان و پاسپورت آنها به شیلات شهرستان معرفی می‌شوند و شیلات شهرستان درخواست مالک به همراه کپی معرفی‌نامه تعاونی و سایر مدارک ملوانان جهت سیر مراحل قانونی به اداره‌کل شیلات استان ارسال و هم زمان یک گیرنده هم جهت اطلاع و پیگیری لازم به حراست اداره‌کل ارسال می شود .

وی با اشاره به قانون جدید ملوانان، بیان کرد: هر یک از ملوانان در هر سال شش نوبت و هر نوبت تا سقف 10 میلیون تومان کالا با معافیت از سود بازرگانی در مورد ارزاق عمومی به میزان 100 درصد که در مورد لوازم برقی و خوراکی به جزو نوشیدنی‌هاست که این قانون رضایت ملوانان در آن دیده شده است.

راه‌اندازی خط صادراتی بندر شیو پارسیان به دوحه قطر

فرماندار پارسیان از راه‌اندازی خط صادراتی بندر شیو پارسیان به دوحه قطر خبر داد و گفت: با توجه به بعد مسافت 102 مایلی بندر شیو پارسیان با الرویس قطر کمترین فاصله بندری نسبت به بنادر ایران دارد و ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات غیر نفتی فراهم شده است.

رادمهر در ادامه اضافه کرد: ملوانان می‌توانند از ظرفیت راه‌اندازی خط صادرات به قطر استفاده کنند و خوشبختانه کشور قطر متقاضی کالاهای ایرانی و بازار خوبی برای کالاهای ایرانی فراهم شده است.

وی بابیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان یکی بزرگ‌ترین بنادر با 19 پست اسکله در حال ساخت است، تصریح کرد: این بندر با ظرفیت چهل میلیون تن در سال و کشتی‌های بالای 70 هزار تن به بالا می‌تواند پهلو بگیرد.

فرماندار پارسیان گفت: پروژه عملیات اجرایی بندر منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان حدود دو سال است آغاز شده که این پروژه برای 500 نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده  که 50‌درصد آن بومی و مابقی آن از نیروهای متخصص از استان‌های دیگر هستند.

رادمهر با اشاره به اینکه طبق قانون در برنامه ششم توسعه اولویت جذب اشتغال با نیروهای بومی است، تصریح کرد: نداشتن اداره کار مستقل در منطقه ویژه جهت ساماندهی نیروها و دفاع از حقوق نیروهای بومی مهم‌ترین مشکل منطقه ویژه پارسیان است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در بندر منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان 76 هزار نفر اشتغال‌زایی ایجاد شود، اظهار کرد: با توجه به شرایط بد اقتصادی و بیکاری لازم است همه دستگاها پای کار بیایند و کمک کنند تا این پروژه ملی با سرعت بیشتری دنبال شود که این پروژه می‌تواند باعث کاهش بیکاری و رونق اقتصادی در منطقه و کشور باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.