| کد خبر: 163662 |

◄ ترکیب سرمایه‌گذاران خارجی در بنادر

در بخش سرمایه‌گذاری خارجی هم‌اکنون در پایانه‌های کانتینری بندر شهید رجایی با دو اپراتور بزرگ بین‌المللی در حال مذاکره هستیم که با اپراتورهای داخلی به‌صورت مشارکت سرمایه‌گذاری همکاری کنند. اپراتورهای بین‌المللی بزرگی هم برای پایانه کانتینری بندر امام اعلام آمادگی کرده است. این موارد نمونه‌هایی است که بتوانیم با شرکت‌های خارجی در فعالیت‌های بندری همکاری داشته باشیم.

تین نیوز

سازمان بنادر با اعطای تسهیلات به بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در تأسیسات زیربنایی و شناورهای خاص گردشگری امیدوار است گردشگری دریایی بیش از  رونق بگیرد.

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه بازدید از بندر امام‌ در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: اقدامات متنوعی در سال‌های اخیر به‌ویژه امسال در خصوص گردشگری دریایی انجام‌شده است. ازجمله این اقدامات فراهم کردن تسهیلات و امکاناتی است که هم‌وطنان بتوانند با آسایش و ایمنی بیشتری از ظرفیت‌های گردشگری و سفرهای دریایی استفاده کنند. همچنین در استان هرمزگان که مسیر عمده گردشگری و سفرهای دریایی هست برای اولین بار اسکله‌های شناور مخصوص گردشگری را در ۹ نقطه نصب کردیم که کمک قابل‌توجهی به بهبود وضعیت گردشگری دریایی کرده است.

راستاد ادامه داد: در جهت توسعه گردشگری دریایی در هر نقطه ساحلی که ظرفیت و تقاضای گردشگری دریایی وجود داشته باشد، امکانات لازم را برقرار خواهیم کرد. در استان بوشهر هم یک نمونه از اسکله‌های شناور نصب شد.

استقبال چشمگیر مردم از سفرهای دریایی

به گزارش روابط‌عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، راستاد درباره وضعیت جذب گردشگر دریایی در پرترددترین مسیر دریایی اظهار کرد: خوشبختانه با رصدی که روزانه صورت می‌گیرد، هم‌وطنان استقبال زیادی از گردشگری دریایی و شرایط فراهم‌شده دارند و امیدواریم بتوانیم بیشتر و بهتر در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم تا مردم باانگیزه و اشتیاق بیشتری به سفرهای دریایی روی بیاورند.

تأثیرات مثبت برجام بر گردشگری دریایی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره اینکه برجام بر گردشگری دریایی اثر دارد، گفت: اگر بخواهیم موضوع گردشگری دریایی را به برجام مرتبط بدانیم قاعدتاً ما می‌توانیم با شرکت‌هایی که درزمینهٔ بین‌المللی در گردشگری دریایی فعالیت دارند، ارتباط بیشتری داشته باشیم که این موضوع در دستور کار ما قرارگرفته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال آن است تا کشتی‌های کروز در بنادر جنوبی کشورمان جذب شود. از طرفی برجام می‌تواند این فرصت را به ما بدهد که تجهیزات موردنیاز گردشگری دریایی را با سرعت بیشتری وارد کنیم.

روند رو به رشد بنادر ادامه خواهد داشت

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره روند تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور، تصریح کرد: در سال ۹۶ حدود ۱۵۰ میلیون تن تخلیه و بارگیری در بنادر کشور ثبت شد که رشد ۷  درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. درزمینهٔ تخلیه بارگیری کانتینر رشد ۳ میلیون TEU رسیدیم که ۱۷ درصد رشد نسبت به سال ۹۵ داشت. درمجموع با توسعه ظرفیت‌ها و امکانات بنادر در شرایطی که برای بهبود وضعیت فراهم‌شده روند رو به رشدی را شاهد هستیم.

او بابیان اینکه باید به سمت جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در سال ۹۷ حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: با جذب سرمایه‌گذار می‌توان به پروژه‌های تعریف‌شده سرعت داد و به انتظارات تعیین‌شده، رسید. هم‌اکنون ۲۱ خط کشتیرانی در بنادر ما مخصوصاً بندر شهید رجایی فعال است و ورود شرکت‌های خارجی عاملی برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در بخش سرمایه‌گذاری خارجی هم‌اکنون در پایانه‌های کانتینری بندر شهید رجایی با دو اپراتور بزرگ بین‌المللی در حال مذاکره هستیم که با اپراتورهای داخلی به‌صورت مشارکت سرمایه‌گذاری همکاری کنند. اپراتورهای  بین‌المللی بزرگی هم برای پایانه کانتینری بندر امام اعلام آمادگی کرده است. این موارد نمونه‌هایی است که بتوانیم با شرکت‌های خارجی در فعالیت‌های بندری همکاری داشته باشیم.

او ادامه داد: هم‌اکنون اپراتورهای از آلمان و فیلیپین و سازنده‌های از کشور آلمان تجهیزاتی را توانستیم جذب کنیم. سایر شرکت‌ها می‌توانند بدون محدودیت با این اپراتورها مشارکت داشته باشند. با حضور اپراتورهای خارجی و سرمایه‌گذاران داخلی، چشم‌انداز بسیار خوبی را در عرصه بندری می‌بینم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.