| کد خبر: 16112 |

یک کارشناس لجستیک بندری در پاسخ به تین‌نیوز عنوان کرد:

◄ بهبود شرایط تجارت در دولت یازدهم / لزوم طراحی الگوی مشارکت بخش خصوصی با سازمان بنادر

تین نیوز | یک کارشناس زنجیره تامین ملی و لجستیک بندری معتقد است در یک سالی که از عمر دولت یازدهم می گذرد، شرایط تجارت رو به بهبود رفته اما لازم است الگویی برای مشارکت بیشتر بخش خصوصی با سازمان بنادر و دریانوردی (دولت) طراحی شود.

به گزارش تین نیوز، دوازدهم مردادماه، سالروز تنفیذ حکم ریاست جمهوری حسن روحانی از سوی مقام معظم رهبری است.

به همین مناسبت، بهروز فتحی، کارشناس زنجیره تامین ملی و لجستیک بندری کشورمان در ارزیابی عملکرد یک ساله دولت یازدهم در حوزه بنادر به تین نیوز گفت: با توجه به برنامه دولت در حوزه سیاسی و کاهش تحریم ها، شرایط تجارت در یک سال گذشته بهتر شده که قطعا شرایط کسب و کار دروازه های ورود و خروج کالا (بنادر) را نیز متاثر می کند.

فتحی افزود: البته دولت علاوه بر برنامه های مربوط به حوزه سیاست های خارجی، برنامه هایی در حوزه کوچک کردن دولت و سپردن برخی نقش ها به بخش خصوصی و جذب مشارکت بیشتر این بخش نیز دارد.

وی ادامه داد: در این زمینه لازم است علاوه بر دولت و به ویژه سازمان بنادر و دریانوردی، بخش خصوصی نقش بیشتری را برای پایه ریزی مدلی برای مشارکت به همراه سازمان بنادر داشته باشد؛ مدلی که بر پایه آن، این سیاست به نحو واقعی و عملی پیاده سازی شود.

این کارشناس زنجیره تامین ملی و لجستیک بندری در بیان نقاط قوت و ضعف عملکرد یک ساله دولت در حوزه دریایی گفت: نقاط قوت و ضعف عملکرد یک ساله را بنوعی در نبودن طرح و مدلی می توان دید که زمینه بازنگری نقش دولت و بخش خصوصی را فراهم کند.

وی با بیان این که بنادر دارای نقش عمده ای در زنجیره تامین ملی کشور هستند، افزود: در چرخه های لجستیک بنادر نیز می توان ماهیت و جنس موضوع زنجیره تامین ملی را دید.

این کارشناس زنجیره تامین ملی و لجستیک بندری ادامه داد: مدلی که بتواند نقش و جایگاه سازمان های دولتی را با فرض کوچک شدن دولت از یک طرف و افزایش مشارکت بخش خصوصی، زمینه سازی کند نمی تواند بدون توجه به ویژگی های چرخه های لجستیک به طور خاص و زنجیره تامین ملی کشور، به صورت عام باشد.

فتحی یادآور شد: نقطه ضعف عملکرد دریایی دولت هم این است که علیرغم وجود تجربه و تخصص های بیکران در این حوزه، هنوز مدلی در این ارتباط که مورد وفاق دو بخش خصوصی و دولتی باشد وجود ندارد، البته طرح هایی مانند پروژه دروازه طلایی در این حوزه به صورت جدی مطرح است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.