| کد خبر: 16085 |

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با تین‌نیوز:

◄ قضاوت درباره عملکرد " یکساله " دولت، جفاست

تین نیوز | یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است ارزیابی عملکرد دولت طی یک سال جفا به دولت است و عملکرد دولت را باید در دراز مدت و با توجه به امکانات و اعتبارات سنجید.

به گزارش تین نیوز، دوازدهم مردادماه، سالروز تنفیذ حکم ریاست جمهوری حسن روحانی، از سوی مقام معظم رهبری است.

در همین رابطه، ایرج ندیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی عملکرد یک ساله دولت یازدهم در حوزه بنادر و سواحل به تین نیوز گفت: مبحث بنادر و دریانوردی را باید از چند منظر نگاه کرد.

ندیمی افزود: یکی از منظر تعاملات خارجی است که عملکرد دولت در این بخش، متاثر از روابط تجاری و خارجی کشور است که در این زمینه محدودیت هایی داریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در زمینه بنادر و دریانوردی داخلی نیز محدودیت هایی وجود دارد زیرا منابع محدود است، در گذشته در این حوزه می توانستند چند صد میلیارد خرج کنند در حالی که اکنون، قانون جلو این کار را می گیرد.

وی اضافه کرد: یک منظر دیگر هم مربوط به رکودی است که بر کل کشور حاکم است و حوزه دریانوردی را نیز شامل می شود.

ندیمی گفت: در مجموع درباره آنچه اتفاق افتاده باید گفت ما با محدودیت های اقتصادی ملی و جهانی روبرو هستیم که به این حوزه نیز سرایت کرده است.

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس با بیان این که باید عملکرد دولت را در رابطه با امکانات و اعتبارات موجود ببینیم و نمی توان به راحتی در این باره قضاوت کرد، اظهار کرد: بنابراین بخشی از مشکلات در دورن نظام اقتصادی کشور است نه عملکرد مدیران و برای قضاوت باید به منابع توجه کنیم.

ندیمی ادامه داد: دولت در تخصیص ها ضعیف عمل کرده و بسیاری از سازمان ها و وزارتخانه ها مشکل بودجه دارند. در تذکری که دو هفته پیش نیز دادم گفتم که معاونت برنامه ریزی تخصیص های مناسبی انجام نداده است.

وی همچنین درباره عملکرد بندر شهیدرجایی در یک سال گذشته گفت: این بندر تا مدت های زیادی، عملکرد حداقلی داشت و اخیرا کشتی های خارجی به این بندرآمده اند. این بندر از ظرفیتش به خوبی استفاده نمی کند که البته ناشی از محدودیت های جهانی است.

ندیمی با بیان این که قضاوت کردن نسبت به عملکرد دولت در یک سال جفاست، افزود: باید صبر کنیم و در دراز مدت عملکرد دولت را ارزیابی کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اخوت پور 0 0

    به اعتقاد من به آقای ندیمی بفرمایید اساسا یکسری به بندر شهید رجایی بزنند تا ببینند بندر چیست و کجاست و بعد از ایشان در مورد عملکرد بندر شهید رجایی سوال کنید. ایشان حتی اطلاع ندارند که بندر شهید رجایی حتی در شرایط تحریم پذیرای دهها فروند کشتی خارجی بود و قبل از آن سالانه صندها فروند کشتی کالاهای خارجی را به بندر شهید رجایی وارد می کردند. چگونه وقتی نماینده ای تا این حد از عملکرد بنادر اطلاع ندارد در مورد عملرکد سازمان بنادر در طول یکسال اخیر سوال می کنید؟

  • حمید 0 0

    آقای ندیمی قضاوت کردن در خصوص عملکرد یکساله اول دولت جفا نیست … آقای روحانی خود اصرار داشت که مسائل و مشکلات ۱۰۰ روزه قابل حل است!!! در ضمن اطلاعات شما در خصوص بندر شهید رجایی در حد پیش دبستان است لطفاً اطلاعات خود را تکمیل کنید…

  • بنده خدا 0 0

    ایشان به فکر جمع آوری آرا برای سال آینده اند. چرخش بیشتر نمایندگان از اصول گرایی به تدبیر گرایی قابل توجه است. آخرش علی جون می ماند و حوضش!!!!!