| کد خبر: 158223 |

◄ حاشیه‌های مراسم روز حمل‌ونقل و بزرگداشت فعالان بخش جاده‌ای

26 آذر روز حمل‌ونقل نامگذاری شده و هر ساله به این مناسبت شاهد برگزاری مراسم بزرگداشت برای بخش‌های حمل‌ونقل هستیم اما مراسم بزرگداشت این روز که برای بزرگداشت فعالان بخش جاده‌ای برگزار شد، حاشیه‌هایی داشت.

تین نیوز

26 آذر روز حمل‌ونقل نامگذاری شده و هر ساله به این مناسبت شاهد برگزاری مراسم بزرگداشت برای بخش‌های حمل‌ونقل هستیم اما مراسم بزرگداشت این روز که برای بزرگداشت فعالان بخش جاده‌ای برگزار شد، حاشیه‌هایی داشت.  

به گزارش تین‌نیوز، بر اساس ویدئویی که دست به دست در فضای مجازی ‌می‌چرخد، در این مراسم ابتدا غلامرضا خادمی‌زاده رئیس هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور به انتقاد از متولیان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای از وزارت راه تا پلیس‌راه پرداخت که گویا این موضوع موجب واکنش فرمانده پلیس راه کشور شد.

بر اساس ویدئویی که به طور وسیعی در گروه‌های مرتبط با حمل‌ونقل جاده‌ای به اشتراک گذاشته شده است،  سردار محمد حسین حمیدی در سخنرانی خود با بیان مطالبی از آمار تصادفات در جاده‌های کشور به اظهارات خادمی‌زاده نیز پاسخ داد.

وی گفت: مطالبی مطرح شد که به دلیل عدم اطلاع است. شاید انتخاباتی در پیش است و ما هم عادت به حرف‌های پوپولیستی و بعد رای جمع کردن داریم که البته بعید می‌دانم جنین باشد و فکر می‌کنم که از عدم اطلاع است. 

سردار حمیدی در پاسخ به این اظهارات که در تصمیم‌گیری‌ها از دیدگاه‌های  فعالان صنفی استفاده نمی‌شود، بیان داشت: خود من با خیلی از این آقایان مکاتبه کردم که مکاتباتش هم وجود دارد که نقطه نظرات خود را به ما بدهید. 

به گزارش تین‌نیوز، وی با بیان ‌این‌که خانواده‌ای حمل‌ونقلی دارد و با مشکلات این بخش آشنا است، افزود: این‌گونه نیست که بعد از یک عمری بیاییم اینجا و تازه کسی بخواهد این مشکلات را به ما منتقل کند اما با این وجود به صرف حرمت با آن جمع مکاتبه کردیم که می‌خواهیم دستور العمل صدور دفترچه را تغییر دهیم، اگر نقطه‌نظری دارید بلند شوید بیایید اما هیچ کدام از آقایان نیامدند، آقایانی که در جاده‌های کشور دارید تردد می‌کنید، هیچ کدام از آقایانی که اینجا آمدند پشت تریبون نطق کردند، اظهار نظر نکردند.

فرمانده پلیس‌راه کشور در پاسخ به این اظهارات که در جلسات از فعالان صنفی دعوت نمی‌شود، گفت: به ما گفتید که ما جلسه داشتیم با حمل‌ونقل اما کسی ما را دعوت نکرد من خودم در یکی  از این جلسات  حضور داشتم آنجا هم همین حرف را زدید و گفتید راهمان نمی‌دهند. تا الان نیامدید که راهتان بدهیم اما اگر الان بیایید دیگر راهتان نمی‌دهیم.

وی افزود: می‌گویید چرا در اتوبوس‌ها دوربین گذاشتید و ما را کنترل کنند، مگر آنجا خانه شماست؟ آنجا وسیله نقلیه حمل‌ونقل عمومی و جان 40 نفر آدم در گروه نحوه رانندگی شماست. مگر شوخی است باید کنترل شود، اگر تا الان کنترل نکردیم ضعیف عمل کردیم. اما در کنار این کنترل خدمات خوبی هم دادیم، چرا آن را نمی‌گویید اگر راست می‌گویید. چرا وقتی تا الان راننده شما دولا می‌شد، در یک صف 15 نفره یک ربع می‌ایستاد تا به سوراخ اتاق افسر نگهبان پلیس راه برسد، خم می‌شد، تا به بچه خودش که یک درجه‌دار ما بود و هست مدارکش را ارایه بدهد و او هم کلی بالا پایینش بکند، اعتراض نمی‌کردید؟ الان که برای شخصیت راننده احترام قایل شدیم و حرمتش را حفظ می‌کنیم، و او بدون توقف در ایستگاه پلیس تردد می‌کند، اعتراض می‌کنید؟ دلتان همان را می‌خواهد؟ این آیا حرف جامعه رانندگان ماست؟ رانندگان ما در سراسر کشور این را می‌خواهند؟

سردار حمیدی تاکید کرد: من مطمئنم رانندگان این را نمی‌خواهند، چون خیلی از رانندگان به ما مراجعه کردند و گفتند خدا پدر شما را بیامرزد، سوءاستفاده‌ها از بین رفت، رانندگان اضافی از بین رفتند؛ اختلافات بین رانندگان از بین رفت بی حرمتی‌ها از بین رفت چون سیستم و سامانه جایگزین شد، امنیت مردم و مسافران برقرار شد. چرا این را نمی‌گویید اگر راست می‌گویید؟ آدم باید وجدان داشته باشد، همه جا حرفش را درست و منطقی بزند.

وی گفت: من خیلی از حرف‌ها را در مجلس شنیدم، از واحدهای نظارتی شنیدم، همه سازمان‌های نظارتی برای سپهتن ما را خواستند و ما از آن دفاع کردیم  و بعد قبول کردند، چرا نیامدید این‌ حرف‌ها را در دفترمان  بگویید؟ چون اساسا با حاشیه زندگی کردید. 

فرمانده پلیس راه کشور تاکید کرد: ما برای مملکت‌مان خدمت می‌کنیم، فرد مطرح نیست ما کاری را انجام می دهیم که مردم‌مان در آسایش و رفاه  باشند، راننده هم جزو مردم ماست، مسافر هم جزو مردم ماست، آن پلیسی هم دارد خدمت می‌کند، جزو مردم ماست، هیچ فرقی نمی‌کند باید نحوه خدمت‌مان طوری باشد که همه در آسایش باشند که هیچ کس حقش ضایع نشود و جان و مال همه حفظ شود. 

سردار حمیدی گفت: نقطه‌نظرات همه دوستان را به دیده منت گوش و استفاده می‌کنیم و تمام اقداماتی که در زمینه سپهتن نیز صورت گرفته نیز بر اساس دیدگاه‌های کارشناسان حوزه حمل‌ونقل و دانشگاه‌های معتبر کشور از جمله شهید مدرس، شهید بهشتی و کارشناسان آی‌تی و جامعه وسیعی از رانندگان است که بهر‌ه‌بردارش هستند. 

به گزارش تین‌نیوز، پس از انشتار وسیع این ویدئو در شبکه‌های مجازی و واکنش تعداد زیادی از رانندگان به این سخنرانی، رضا خادمی‌زاده رئیس هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور نیز در قالب پیامی که در گروه‌های مرتبط با حمل‌ونقل جاده‌ای منتشر شد، به این اظهارات پاسخ داد.

وی در این پیام نوشت: علیرغم اینکه دوستان زیادی جواب صحبت‌های سردار حمیدی را در مطالب گوناگون دادند و اینجانب نیز حضوراً جواب ایشان را دادم باید به نکاتی اشاره کنم. اولاً صحبت‌های من در خصوص مشکلات رانندگان در ارتباط با دوربین سپهتن و توقیف دفترچه توسط پلیس راه و سوال درخصوص مستندات این دو مقوله بود اما ایشان به جای پاسخ به سوالات بنده با آشفتگی و دستپاچگی به حاشیه‌سازی و توهین پرداختند، ایشان متاسفانه از روند انتخابات کانون و تاریخ انتخابات کانون خبرنداشته و اصلا قانون رادر این زمینه نمی‌دانند که البته ایشان مقصر نیستند، چون بالا دستی‌ها در زمان انتخابات حرف‌های شعاری می‌زنند و ایشان فکر می‌کند هر کس که مشکلات صنفش را گفت شعار بدون عمل می‌دهد.

رئیس هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور در بخش دیگری از پیام خود تاکید کرد: من گفتم آیا شما که کارمند دولت هستید اجازه می‌دهید در اتاق کارتان در وقت اداری دوربین نظارتی کار بگذارند؟ ایشان جواب دادند و گفتند مگر اتوبوس خانه شماست؟ مگر دفتر شما خانه شماست؟ من هم گفتم در دفتر کار شما دوربین نطارتی کار بگذارند. مگر شما مستخدم دولت و مراجعه‌کنندگان ارباب رجوع نیستند؟ پاسخ شما به بنده مبنی براینکه «تا حالا که به دفتر من نیامدید و اگر بعد از این بیایید راهتان نمی‌دهم» نشان از عصبانیت شماست.

خادمی‌زاده در ادامه پیام خود نوشت: می‌شود نام (10 راننده) از (ده‌ها هزار راننده) شاغل در حمل‌ونقل مسافر که با سپهتن کار می‌کنند و پیش شما آمدند و از سپهتن و دوربینش تعریف کردند و به پدر شما بابت نصب سپهتن خدا بیامرزی گفتند را معرفی کنید؟ یک نمونه از مکاتبات شما در خصوص استعلام نطرات تشکل‌ها برای تغییر آیین‌نامه دفترچه را در سایت‌تان بگذارید. شما که می‌دانستید آن سوراخ دریچه پاسگاه‌های پلیس‌راه توهین به راننده است چرا آن را جمع نکرده و نمی‌کنید؟ مگر آن سوراخ‌ها برداشته شده است؟ فرمودید با نصب سپهتن ثبت ساعت در پاسگاه‌ها برداشته شده در حالی که هنوز بسیاری از پاسگاه‌های شما به دلایل مختلف ثبت ساعت می‌کنند؟ و هر استانی به دلخواه و یک نوع بخشنامه‌های شما را اجرا می‌‌کند.

وی در بخش دیگری از این پیام اظهار کرد: سردار فرمودید که با بسیاری از دانشگاهیان و دانشگاه شریف در خصوص سپهتن مکاتبه داشتید و آنها سپهتن را تایید کردند، لطفا برای شفاف شدن موضوع مکاتبات و تاییدیه دانشگاه‌ها رو در اختیار رانندگان بگذارید. لطفاً تعداد و میزان تصادفات قبل از سپهتن و بعد از سپهتن را در اختیار مردم و بخشنامه‌ها و قوانین مصوبه دولت و مجلس در خصوص نصب سپهتن و توقیف دفترچه را در اختیار رانندگان بگذارید،  لطفاً آنالیز قیمت دستگاه سپهتن را در اختیار مالکان و رانندگان بگذارید تا آنها بدانند هزینه چه چیزهایی را می‌پردازند. 

رئیس هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشوردر پایان این پیام نوشت: آیا حاضرید در برنامه زنده و مستقیم تلویزیونی، مثل برنامه سفر بخیر خودتان با بنده در خصوص مباحث مربوط به رانندگان و پلیس راه مناطره کنید؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.