| کد خبر: 157150 |

◄ اوراق مشارکت، منابع جایگزین شهرداری در بودجه 97

بودجه شهرداری دوازده سالی بود که به اذعان شهردار سایق تهران پرداخت نشده و محلی شده بود برای مناقشه میان این نهاد مردمی و دولت که رفته ‌رفته رنگ و بوی سیاست گرفت و در نهایت به هر دلیلی پرداخت آن در دروه قبل شهرداری محقق نشد.

تین نیوز

بودجه شهرداری تهران دوازده سالی بود که به اذعان شهردار سایق تهران پرداخت نشده و محلی شده بود برای مناقشه میان این نهاد و دولت که رفته‌رفته رنگ و بوی سیاست گرفت و در نهایت به هر دلیلی پرداخت آن در دروه قبل شهرداری محقق نشد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، به اعتقاد بسیاری محقق شدن مطالبات شهرداری پس از گذشت حتی یک سال هم ممکن نسیت زیرا، تعریف بودجه شهرداری تنها در بودجه یک سال مالی است و چنان‌چه این اتفاق رقم نخورد دیگر انتظاری برای انتقال آن به سال‌های دیگر نباید وجود داشته باشد، این مهم در گفته‌های شهردارتهران نیز شنیده شد.

شهر تهران سال‌هاست که به دلیل اختلافات میان شهرداری و دولت ها به آنچه از درآمدهای دولت سهم و حق داشت، نمی‌رسد و حال بهبود روابط میان دولت و شهرداری سبب شده تا امیدواری‌های زیادی برای پیشرفت پایتخت ایجاد شود.

با خبرهایی که از برنامه بودجه سال آینده به گوش می‌رسد، این‌گونه پیداست که سهم بودجه شهرداری نسبت به سال گذشته تغییری پیدا نکرده و شهردار تهران باید علیرغم میراث عظیم بدهی که از مدیریت قبل به او رسیده به اداره شهر بپردازد

این روزها اما شهردار پایتخت از دریافت سهم  شهرداری از دولت خبر داده و از این اتفاق ابراز خرسندی کرده است و با اعلام آن دورنمایی روشن از وضعیت اداره تهران در سال‌های آینده به دست مردم داده و بارقه‌های امید را برای توسعه بخش‌های مختلف نوید داده است.

محمدعلی نجفی گفته که دولت در لایحه بودجه سال 97 مبلغ هشت هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای کلان‌شهرها پیش‌بینی شده است که 50درصد از این اوراق مشارکت برای برنامه‌های حمل و نقل ریلی خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه شهرداری تهران در سال آینده و پیش‌بین‌ها در این رابطه، گفت: ردیف بودجه‌ای برای شهرداری‌ها در لایجه بودجه تعریف نشده و شهرداری‌ها از محل درآمدهای شهری نسبت به تامین منابع مالی خود اقدام می‌کنند.

صدیف بدری در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: شورای شهر و شورای عالی استان‌ها در تصویب بودجه سالیانه شهرداری با این نهاد همراهی می‌کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس تاکید کرد: برای سال 97 دولت پیش‌بینی فروش اوراق مشارکت به میزان 5 هزار میلیارد را برای همراهی با شهرداری پیش‌بینی کرده که با مشحص کردن زمینه فروش، انتشار آن انجام خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز اما شهردار تهران نسبت به برخی ردیف‌های بودجه از جمله نوسازی بافت فرسوده کمی ناراضی به نظر می‌رسد و در این‌باره گفته است: به نظر ما رقم 100 میلیون دلار برای نوسازی بافت فرسوده و حمل‌ونقل ریلی شهری کم است و باید در مجلس افزایش پیدا کند، گفت: این موضوع را در دولت نیز مطرح کردیم اما با آن موافقت نشد.

این درحالی است که حسن روحانی در جلسه رای اعتماد مجلس به وزیر راه یکی از مباحث مهمی را که به آن اشاره کرد، نوسازی بافت‌های فرسوده بود که این‌گونه که از برنامه بودجه برمی‌آید، منابع مالی کافی به آن اختصاص داده نخواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.