| کد خبر: 156995 |

دیوار سبز در فرودگاه امام نصب شد

معاون خدمات وتسهیلات فرودگاهی معاونت امور فرودگاهی از نصب دیوار سبز در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) خبرداد.

تین نیوز

معاون خدمات وتسهیلات فرودگاهی معاونت امور فرودگاهی شهر فرودگاهی از نصب دیوار سبز در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) خبرداد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دفتر  ارتباطات و رسانه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در این باره گفت: دیوار گیاهی فوق، به شکل عمودی بر روی نمای ساختمان، دیوار داخلی یا جداکننده با پوشش دکوراتیو گیاهی شناخته شده‌ و در چند سال اخیر در سراسر جهان به اجرا درآمده است.

وی در ادامه با بیان اینکه دیوارهای زنده گیاهی جهت ایجاد زیبایی، تصفیه هوا، تولید اکسیژن و ایجاد نشاط اجرا می‌شود، عنوان کرد: دیوار سبز گیاهی اجرا شده در فرودگاه امام خمینی (ره)، کاملا طبیعی و زنده است و بیش از 650 گیاه با سعی و تلاش 570 ساعت نفر در آن نصب شده است.

معاون خدمات وتسهیلات فرودگاهی معاونت امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه آبیاری دیوار سبز به صورت هیدروپونیک بوده و بر روی بسترهای خاصی نصب است، خاطرنشان کرد: بنابر محاسبات انجام شده، گیاهان این مجموعه بیش از 220 متر مکعب دی اکسید کربن را در طول سال به اکسیژن تبدیل کرده یا بیش از 10 کیلوگرم اکسیژن خالص تولید می‌کنند.

طبق گفته‌ وی، بر روی دیوا سبز، کنترل کننده هوشمند نصب شده است که سیستم ابیاری و نورپردازی را کاملا کنترل می‌کند. چراغ‌های رشد تعبیه شده نورهای مورد نیاز رشد گیاه را تامین کرده و راندمانی بیش از 70 درصد دارد. تمامی فرآیند هوشمند سازی و دانش فرایند این پروژه توسط یک شرکت ایرانی 100 درصد بومی شده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.