| کد خبر: 153174 |

صنعت کشتی‎سازی امسال چند شناور را تحویل داد؟

در حالی که تنها 9 هفته به پایان سال 2017 باقی مانده است 50 درصد کشتی‎های در فهرست ساخت هنوز تحویل نشده اند.

تین نیوز

موسسه VesselsValue اعلام کرد که صنعت کشتی‎سازی جهان تاکنون تنها نیمی از 2 هزار و 440 فروند کشتی که بر اساس برنامه قرار بود در سال 2017 میلادی تحویل داده شوند را، تکمیل کرده و تحویل داده است.

 

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، بر اساس آمارتنها یک هزار و 220 فروند کشتی تاکنون در سال جاری به آب انداخته و تحویل شده است و این به این معنی است که 50 درصد کشتی‎های در فهرست ساخت هنوز تحویل نشده اند که خود آمار خیره کننده ای است چراکه تنها 9 هفته به پایان سال 2017 باقی مانده است.

اطلاعات VesselsValue نشان می‎دهد که تقریبا 70 درصد از کشتی‎های حمل LPG ، 68 درصد از کشتی‎های فله‎بر، و 63 درصد از کشتی‎های نفتکش تانون به مالکان آنها تحویل داده شده اند.

در این میان نزدیک به نیمی از کشتی‎های کانتینری وارد ناوگان شده اند، در حالیکه 49 درصد از کشتی‎های حمل LNG تکمیل و تحویل شدند. میزان تحویل کشتی های کوچک حمل محموله های خشک پائین بود و به 44 درصد رسید. اما نرخ تحویل کشتی های کانتینری یخچالدار ( Reefer ) تنها 33 درصد بوده است.

با وجود این، پائین ترین نرخ تحویل مربوط به شناورهای فراساحلی بوده است. تقریبا 90 درصد از سکوهای حفاری فراساحلی در حال ساخت هنوز تکمیل نشده اند. همچنین 80 درصد از شناورهای تامینی فراساحلی نیز باید تکمیل شده و وارد ناوگان شوند، 70 درصد شناورهای ساختمانی فراساحلی نیز باید در ادامه سال جاری تحویل داده شوند.

موسسه VesselsValue اعلام کرد با وجود اینکه همه ساله شاهد آهسته شدن تحویل کشتی‎ها با نزدیک شدن به انتهای سال هستیم، امسال در برخی از بخش ها این روند معکوس خواهد بود.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.