| کد خبر: 146420 |

◄ صادرات 9 میلیون دلار کالا از تعاونی‌های تولیدی قزوین

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از صدور 9 میلیون و202 هزار دلار کالا توسط سه شرکت تعاونی استان به خارج از کشور در یک سال گذشته خبر داد.

تین نیوز

سیدمرتضی نصری خبرنگار تین‌نیوز ازقزوین- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از صدور 9 میلیون و202 هزار دلار کالا توسط سه شرکت تعاونی استان به خارج از کشور در یک سال گذشته خبر داد.

مسعود بابایی تصریح کرد: عمده صادرات این شرکت‌های تعاونی به کشورهای ترکمنستان، بحرین ، عمان، عراق، مالزی، آلمان، لهستان و هلند بوده است.

وی گفت: محصولات کشاورزی از جمله کشمش و نیز تخم مرغ ، عمده صادرات محصولات این شرکت‌های تعاونی را شامل شده و توسـعه صادرات غیرنفتی نه‌تنها از دیدگاه ارزآوری بلکه از نظـر ایجـاد اشـتغال در داخـل کـشور از اهمیت ویژه‌ای برخورداربوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: تنوع صادرات غیرنفتی به عنـوان یـک راه‌حل اساسی در راستای پیشبرد اهداف دولت مؤثر بوده و پیشرفت واقعی و پایدار اقتصادی کشور تا حدود زیادی در به دسـت آوردن بازارهای مطمئن در کشورهای مختلف وابسته است.

بابایی در خصوص نقش تعاون در توسعه صادرات غیرنفتی خاطرنشان‌کرد: بخش تعاونی با همه تجارب و ظرفیت‌هایش باید بیش از پیش پـا بـه عرصـه عمـل گـذارده و بـا عـزم جـدی وارد بـازار صادرات کالا و خدمات شده و با استفاده از ظرفیت فناوری مدرن بازرگانی و شرایط موجود، جایگاه صادرات غیرنفتی خودرا ارتقا بخشد.

 بخش تعاون استان قزوین درسال گذشته 6 میلیون 592 هزار دلار و در 5 ماه نخست سال جاری 2 میلیون 610 هزار دلار به خارج از کشور کالا صادرکرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.