| کد خبر: 146195 |

راه‌اندازی تراموای تهران تا ۴ سال آینده

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به توسعه حمل و نقل ریلی در ۴ سال آینده گفت: یکی از برنامه‌های مدیریت شهری در دوره جدید راه‌اندازی خط تراموا است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به توسعه حمل و نقل ریلی در ۴ سال آینده گفت: یکی از برنامه‌های مدیریت شهری در دوره جدید راه‌اندازی خط تراموا است.

به گزارش تسنیم، محسن پورسیدآقایی پس از پایان ششمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: ترافیک و آلودگی هوا برای شهر تهران معضلی شده است و ان‌شاءلله طی 4 سال آینده در رفع آن خواهیم کوشید.

وی تصریح کرد: مدیریت ترافیک در شهر و همچنین توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش سرفاصله‌ زمانی قطارها و ارائه خدمات در 4 سال آینده مدنظر قرار دارد. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: در تهران با مقوله تراموا غریبه هستیم و یکی از راه‌های کاهش ترافیک و گسترش حمل و نقل عمومی از این بخش است. راه‌اندازی خط تراموا از برنامه‌های مدیریت شهری است.

پورسیدآقایی گفت: با توجه به نزدیک شدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی و افزایش ترافیک، برنامه‌هایی برای کاهش ترافیک با همکاری پلیس خواهیم داشت. بخشی از پرسنل شهرداری با پلیس راهور در خصوص کاهش ترافیک همکاری خواهند داشت. 

وی گفت: توزیع اقلام غذایی توسط کامیون بارها که موجب ترافیک بیشتر می‌شود، از ساعت 5:30 صبح تا 10:30 در محدوده زوج و فرد محدود خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های کاهش ترافیک در شهر تهران در آستانه مهرماه گفت: این کار با همکاری شهروندان شدنی است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: خواهشم این است که خانواده‌ها در ابتدای مهرماه در جلوی مدارس تجمع نکنند و وسایل نقلیه خود در فاصله‌های 100 الی 200 متر پارک کنند. 

وی گفت: تمامی معاونت‌های شهرداری باید یک همکاری نزدیکی را با یکدیگر داشته باشند و دو معاونت به خصوص معاونت شهرسازی و حمل و نقل همکاری‌شان باید بیش از سایر معاونت‌ها باشد و ما در دوره جدید تلاش خواهیم کرد این همکاری بیش از گذشته باشد. 

پورسیدآقایی در خصوص ساماندهی سرویس مدارس شهر تهران توضیح داد: ایده ما این است که سرویس‌های مدارس استاندارد باشد و در حال حاضر نیز در سطح محدودی ماشین‌های ونی به سرویس‌های مدارس اضافه خواهد شد که با آرم خاصی مشخص شده‌اند. 

وی بیان داشت: ماشین‌هایی که ایمنی کافی برخوردار نیستند از سرویس مدارس حذف می‌شوند. 

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: به دنبال این هستیم که اردوهای دانش‌اموزی نیز از طریق ماشین‌های استاندارد انجام شود و این در حالی است که به صورت نمونه شرکتی اقدام به وارد نمودن تعدادی خودروهای ون به صورت استاندارد کرده است.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.