| کد خبر: 145234 |

گمرک سازمان برتر شد

سامانه پیش اظهاری قبل از ورود کالا در گمرک فعال شد

پیش اظهاری قبل از ورود کالا در گمرک همزمان با هفته دولت آغاز شد .

تین نیوز
پیش اظهاری قبل از ورود کالا در گمرک همزمان با هفته دولت آغاز شد .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ این کار به ویژه برای واردات کالاهای واسطه ای و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی بسیار راهگشا خواهد بود.

این بخشنامه ای به گمرکات جهت اجرای پیش اظهاری قبل از ورود کالا ابلاغ و اعلام شده که قابلیت اظهار براساس بارنامه قبل از ورود کالا به کشور فراهم شده و دستورالعمل مربوطه هم جهت بهره‌برداری به گمرکات سراسر کشور ارسال شده است .

این پس همه کاربران پنجره واحد تجارت فرامرزی می توانند بلافاصله پس از بارگیری کالا در مبدا صرفا بر اساس اطلاعات بارنامه خود اقدام به اظهار کنند تا قبل از ورود کالا به کشور تشریفات گمرکی انجام شود.

در بخشنامه ای که امروز چهارشنبه صادر شده ، تاکید شده است که در رویه اظهار قبل از ورود کالا صدور پروانه گمرکی و اجازه خروج کالا منوط به رسیدن کالا (کالای موجود) است .

این اقدام مطابق توصیه های سازمان جهانی گمرک و تدابیر دولت برای تسهیل و توسعه تجارت انجام می شود و گام جدیدی در تسریع انجام فرآیندهای گمرکی است.

همچنین با هدف فع موانع تولید و تجارت و همچنین بهبود فضای کسب و کار، گمرک ایران اعلام کرده که به منظور پیش اظهاری در گمرک به هیچ وجه نیاز به ثبت اطلاعات در سامانه ای دیگر نیست و صاحبان کالا می توانند پس از بارگیری کالا در مبدا صرفا بر اساس اطلاعات بارنامه خود اقدام به اظهار کنند.

همچنین در گام بعدی با هماهنگی صورت گرفته امکان ارائه مجوزهای زمان ترخیص همچون مجوز استاندارد و بهداشت قبل از ورود کالا برای اشخاص کم ریسک مقدور خواهد شد.

 

الکترونیکی شدن پته تجاری ، متروکه و مرجوعی

در ادامه اقدامات تکمیلی گمرک ایران برای الکترونیکی کردن امور گمرکی ؛ پته تجاری ، متروکه و مرجوعی هم الکترونیکی شد .

رویه دوراظهاری پته تجاری در اظهارنامه وارداتی در گمرکات فرودگاه امام خمینی(ره) و تهران راه‌اندازی و امکان ابلاغ مراتب جهت بهره‌برداری سایر گمرکات مربوطه میسر شده است .

 

گمرک ایران در جشنواره شهید رجایی سازمان برتر شد

گمرک ایران در سیزدهمین جشنواره شهید رجایی به عنوان سازمان برتر معرفی شد و تندیس و لوح عنوان سازمان برتر ، عصر امروز از سوی دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری به فرود عسگری سرپرست گمرک ایران اعطا شد.

بر اساس ارزیابی ستاد مرکزی جشنواره ، گمرک ایران در میان دستگاههای اجرایی با کسب بالاترین امتیاز در شاخص دولت الکترونیک به دلیل پیاده سازی پروژه ها و برنامه های دولت الکترونیک عنوان سازمان برتر را کسب کرد.
همچنین در این جشنواره وزارت امور اقتصادی و دارایی در دو شاخص عمومی و اختصاصی، به عنوان دستگاه برتر معرفی شد.
 به همین مناسبت، دکتر مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز از رییس جمهوری لوح تقدیر دریافت نمود .
هم اکنون تمامی عملیات گمرکی به روش الکترونیکی انجام می شود که می توان به واردات الکترونیکی ، صادرات الکترونیکی، ترانزیت الکترونیکی ،کارشناسی مجازی ، پنجره واحد مجازی ، سامانه آنلاین ارزش کالا ، پروانه الکترونیکی ، کیف پول الکترونیکی،  سامانه پیشخوان الکترونیک ، آمار برخط تجارت خارجی و مکاتبات الکترونیکی با گمرکات سراسر کشور اشاره کرد .
همزمان با هفته دولت و در جدیدترین اقدام به منظور آسان سازی امور خدمت گیرندگان و تسهیل و توسعه تجارت به کمک گمرک الکترونیک امکان پیش اظهاری قبل از ورود کالا فراهم شده است .
هم اکنون خدمات اصلی گمرک ایران به صورت اینترنتی انجام می شود و خدمت گیرندگان می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری و صرفا از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی در سایت گمرک ایران خدمات گمرکی را دریافت کنند .

 

همراهی آنلاین با گمرک ایران در سامانه های نوین 

 

خدمات گمرک ایران اینترنتی شده و ضروری است تا شهروندان با برخی از این خدمات آشنا شوند که پیش از الکترونیکی شدن گمرک امکان ارائه این خدمات وجود نداشته است.
خدمات صادرات ، واردات و ترانزیت در گمرک الکترونیکی شده است  و شما می توانید فقط با یکبار مراجعه حضوری به نزدیکترین گمرک محل و دریافت کد کاربری از طریق سایت گمرک ایران www.irica.ir و پیوند پنجره واحد تجارت فرامرزی تمامی تشریفات گمرکی را اینترنتی انجام دهید.
- می توانید از قیمت واقعی و مارک و کشور سازنده همه کالاهای وارداتی با خبر شوید و کالای مشابه اصلی (یا تقلبی) و گران نخریدepl.irica.ir/TscViewPage 
- از اصالت موبایل خود مطلع شویم ؛ با پیامک کردن کد imei به شماره 30008887
http://epl.irica.ir/ImeiInfoView
- با تجار بزرگ کشور راحت ارتباط برقرار کنیم و  کالای  خود را به راحتی صادر کنیم
( برای سامانه بازار و بهبود فضای کسب و کار)bazaar.irica.co
-استعلام پروانه گمرکی برای مطمئن شدن خریداران کالا از اینکه آن کالا از مبادی رسمی وارد شده است epl.irica.ir/ecl
- سامانه ارزش برای مشاهده لحظه به لحظه ارزش کالاهای وارداتی و همچنین تغییرات ارزش در جهت امنیت تجارت و شفافیت   epl.irica.ir/TscViewPage
- بدانیم چه کالاهایی هر روز در حال وارد شدن به کشور هستند و برای فعالیت تجاری چگونه برنامه ریزی کنیم   merchant.irica.ir/daily
- می توان هر گونه انتقاد جهت روند انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا را الکترونیکی ثبت و پیگیری کرد ؛ سامانه پاسخگویی به شکایاتClub.irica.ci
- می توان تمام مکاتبات خود را با گمرکات ایران در سرتاسر کشور  از طریق پورتال رسمی گمرک بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام دهید ؛ Www.irica.ir

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.