| کد خبر: 144656 |

کوهکن ریزی مطرح کرد:

لزوم مذاکره ایران با عربستان از موضع اقتدار

نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: علی رقم بی اعتمادی به صداقت عربستان از هرگونه مذاکره از موضع قدرت تهران با ریاض مورد حمایت است بنابراین هرگونه تلاش دستگاه دیپلماسی قابل تقدیر است.

تین نیوز

نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: علی رقم بی اعتمادی به صداقت عربستان از هرگونه مذاکره از موضع قدرت تهران با ریاض مورد حمایت است بنابراین هرگونه تلاش دستگاه دیپلماسی قابل تقدیر است.

محسن کوهکن ریزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: مجموعه اقدامات خصمانه رژیم های مرتجع عرب با هدایت آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ نیابتی با ایران برعلیه جبهه مقاومت باید مورد تحلیل و ارزیابی جدی قرار بگیرد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان در مرحله نخست به سراغ سوریه یعنی خط مقدم جبهه مقاومت رفت و با حمایت از تروریست های تکفیری برعلیه دمشق وارد عمل شد. آنها در ادامه با همین روش برعلیه عراق وارد عمل شدند.

وی در ادامه افزود: سعودی ها بنا داشتند پس از سوریه و عراق به سراغ لبنان بروند که خوشبختانه پس از شکست هایی که متحمل شدند از این توطئه فعلا چشم پوشی کرده اند.

کوهکن ریزی گفت: تحلیل دست و پنجه نرم کردن فرزندان انقلاب با تروریست های تکفیری و سعودی ها باعث افزایش غرور ملی جمهوری اسلامی می شود .

وی بیان داشت: نکته حائز اهمیت اینجاست که پروژه نفوذ و عملیات روانی سنگینی از سوی حامیان داعش درحال اجرا است تا جایگاه شهدای مدافع حرم و فعالیت های مستشاری جمهوری اسلامی در جنگ با تروریسم تکفیری به چالش کشیده شود اما واقعیت این است که ایران در میدان حرف اول را می زند.

این نماینده مجلس دهم گفت: نوع شعارهای عربستان سعودی ، ترکیه ، قطر و برخی کشورهای دیگر برای ساقط کردن جبهه مقاومت و وعده حذف بشار اسد عقیم مانده است.

وی در ادامه افزود: بانیان داعش و کشورهای غربی دست به یک عقب نشینی فاحش در مورد رئیس جمهوری قانونی سوریه زده اند البته بشاراسد در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور براساس تمام موازین دموکراتیک توانسته بود مشروعیت مردمی را کسب کند.

کوهکن ریزی گفت: سیاست هایی که از جبهه مقاومت پیروز شده است و حمایت های مردمی از شخص بشار اسد منجر شده است محاسبات غلط سعودی در یمن منجر به تحمیل هزینه های سنگین بر آنها شده است.

وی با پیش کشیدن موضوع رابطه القاعده و آمریکا گفت: سازمان جاسوسی آمریکا CIA از القاعده در جنگ با شوروی در افغانستان حمایت کرد اما همین القاعده بر علیه آمریکا وارد عمل شد.سعودی ها گمان می کردند توسط داعش می توانند به جبهه مقاومت و ایران ضربه بزنند اما امروز می بینیم که تکفیری ها برای خودآنها نیز دردسر ساز شده اند.

نماینده مردم لنجان گفت: جمهوری اسلامی به عنوان لنگرگاه ثبات و آرامش خاورمیانه توانسته در خاورمیانه با سیاست های تنش زایی عربستان مقابله کند.

وی در انتها گفت: علی رقم بی اعتمادی به صداقت عربستان از هرگونه مذاکره از موضع قدرت تهران با ریاض مورد حمایت است فلذا هرگونه تلاش دستگاه دیپلماسی قابل تقدیر است.

کوهکن ریزی گفت: هرگونه اشکال در تعاملات تهران و ریاض ارتباطی به وزارت امورخارجه کشورمان ندارد بلکه طرف مقابل است که نمی خواهد روابط سازنده ای با کشورمان داشته باشد اما در همین وضعیت هم دستگاه دیپلماسی باید در چانه زنی با عربستان باید فعال تر باشد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.