| کد خبر: 141865 |

رشد 9.5 درصدی ناوگان کشتی‎های حمل مواد شیمیایی

موسسه دروئری برآورد کردکه میزان تقاضای تن-مایل کشتی‎های حمل مواد شیمیایی در سال 2017 میلادی نزدیک به 2.9 درصد رشد کند.

تین نیوز

موسسه مشاوره کشتیرانی Drewry در گزارشی در تازه‎ترین شماره از نشریهChemical Forecaster اعلام کرد که ناوگان کشتی‎های حمل مواد شیمیایی و روغن‎های گیاهی با سرعتی بیش از نرخ  رشد تقاضای این نوع کشتی‎ها  افزایش پیدا می‎کند.

به گزارش گروه بین‎الملل  مارین تایمز، موسسه دروئری برآورد کرده است که میزان تقاضای تن-مایل کشتی‎های حمل مواد شیمیایی در سال 2017 میلادی نزدیک به 2.9 درصد رشد کند، در حالیکه ناوگان این کشتی‎ها تا پایان سال 9.5 درصد افزایش خواهد داشت. این میزان رشد ناوگان کشتی های حمل مواد شیمیایی بیشترین میزان آن در سالهای اخیر است.

بازار کشتی های حمل مواد شیمیایی با مازاد عرضه بسیار جدی روبرواست که دلیل آن تحویل کشتی‎های نوساز و نیز بازگشت کشتی های نفتکش به این بازار است. هم اکنون چیزی در حدود 9 درصد از ظرفیت کنونی ناوگان در فهرست کشتی‎های در حال ساخت به چشم می‎خورد، این کشتی ها تا سال 2021 میلادی وارد ناوگان جهانی می شوند.

با وجود اینکه کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی در سال 2019 میلادی به اجرا گذاشته می‎شود، اما هرگونه افزایش فعالیت اوراق کشتی‎ها  تا آن زمان برای از میان برداشتن شرایط کنونی بازار کافی نخواهد بود. پیش بینی می شود که مازاد عرضه دراین بخش از بازار تا 2 سال آینده ادامه داشته باشد و موجب کاهش نرخ اجاره کشتی های حمل مواد شیمیایی شود.

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.