| کد خبر: 141497 |

دادگاه هند حکم 15 دزد دریایی سومالیایی را صادر کرد

دادگاهی در هند 15 دزد دریایی سومالیایی را که به جرم ربودن شناور Prantalay 14 دستگیر شده بودند، با احتساب شش سال به شش ماه حبس محکوم کرد.

تین نیوز

دادگاهی در هند 15 دزد دریایی سومالیایی را که به جرم ربودن شناور Prantalay 14 دستگیر شده بودند، با احتساب شش سال به شش ماه حبس محکوم کرد.

 
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از دادگاهی در هند 15 نفر از دزدان دریایی سومالیایی پس از اینکه به جرم خود اقرار کردند از سوی دادگاه به شش ماه حبس محکوم شدند. اتباع سومالیایی به در دست گرفتن کنترل شناور Prantalay متهم شدند که یک شناور صیادی تایلندی بود تا از آن به عنوان شناور مادرِ دزدی دریایی استفاده کنند.
 
بر اساس این گزارش، در ماه ژانویۀ سال 2011 میلادی متهمین تلاش کرده بودند که به یک فروند شناور تجاری در ساحل Kerala در فاصله 1400 نانومتری از ساحل سومالی دست یابند. این شناور در یک تماس با نیروی دریایی هند و گارد ساحلی اعلام خطر کرد و توانست از چنگ دزدان در امان بماند. 10 نفر از 25 دزد دریایی هنگام سوار شدن بر قایق و به دلیل شلیک گلوگه و نزاع کوتاه مدت کشته شدند.

15 دزد با تبعۀ سومالیایی دستگیر و به آدم ربایی برای دریافت خون بها، اقدام به قتل و حملات مسلحانه متهم شدند. اما در خصوص آدم ربایی برای دریافت خون بها تبرئه شدند چرا که گروگان ها قبل از برگزاری دادگاه در این مراسم حاضر نشدند.

متهمان در خصوص دیگر اتهامات مجرم شناخته می شوند و به هفت سال زندان و پرداخت جریمۀ نقدی اندکی محکوم شدند و بعد از گذراندن دورۀ زندان به سومالی تبعید می شوند.

شایان ذکر است، 103 دزد دریایی سومالیایی دیگر نیز که در سال 2011 میلادی و در زمان اوج حملات به شناورهای تجاری در اقیانوس هند غربی دستگیر شده بودند، منتظر حکم نهایی خود هستند.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.