| کد خبر: 141168 |

ترانزیت کالا در کردستان طی سال جاری ۳۵ درصد افزایش یافت

معاون اموربازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان گفت: در چهارماهه نخست امسال میزان ترانزیت کالا ازلحاظ ارزش ارزی ۳۵درصد نسبت به مدت مشابه آن درسال گذشته رشد داشته است.

تین نیوز

معاون اموربازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان گفت: در چهارماهه نخست امسال میزان ترانزیت کالا ازلحاظ ارزش ارزی ۳۵درصد نسبت به مدت مشابه آن درسال گذشته رشد داشته است.

به گزارش خبرنگارمهر، محمدبختیار خلیقی امروز شنبه در کارگروه توسعه صادرات استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، به عملکرد تجارت خارجی استان در چهارماهه امسال اشاره کرد و گفت: میزان ارزش ارزی صادرات کالا از مرز باشماق در چهارماهه امسال دراستان بالغ بر ۱۱۷ میلیون دلار بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

وی  ارزش وزنی کالاهای صادرشده در این مدت را ۱۸۶ هزارتن ذکر کرد و اظهارداشت: از لحاظ وزنی صادرات کالا در استان ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: صادرات کالا از سایر گمرکات استان هم از نظر ارزش ارزی بیش از ۱۷۵ میلیون دلار و از لحاظ وزنی هم ۲۰۳ هزار تن بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: حجم کل صادرات در این چهارماهه از استان ۲۹۲ میلیون دلار بوده که این میزان ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته رشد داشته است.

خلیقی میزان واردات کالا در این مدت را هم ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار با ارزش وزنی ۲۹ هزارتن ذکر کرد و افزود: از لحاظ ارزش ارزی میزان واردات کالا ۳۲۴ درصد و از نظر وزنی هم ۳۰۸ درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: ارزش ارزی ترانزیت کالا در چهارماهه امسال دراستان یک میلیارد و ۴۲۲ میلیون دلار با ارزش وزنی ۴۷۶ هزار تن بوده است که از نظر ارزش ارزی ۳۵ درصد و وزنی هم ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گشذته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه حجم کل مبادلات در چهارماهه امسال در استان یک میلیارد و ۷۳۹ میلیون دلار بوده است، گفت: حجم کل مبادلات نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۳۵ درصد و از لحاظ ارزش وزنی هم ۴ درصد رشد کرده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: بیشترین سهم صادرات استان با ۸۵ درصد مربوط به گمرک باشماق و کمترین هم مربوط به گمرک سنندج با ۵ درصد بوده است.

خلیقی با اشاره به اینکه سهم استان از کل صادرات کشور ۸۷./. درصد است، بیان کرد: صادرات کل کشور در چهارماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از نظر ارزش ارزی ۹ درصد کاهش داشته است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.