| کد خبر: 139788 |

متروی تهران نشان می‌دهد تحریم‌ها تأثیری ندارد

«گردشگران مختلف در تهران بازدید خود را به اتمام نمی‌رسانند مگر اینکه با برخی از اماکن گردشگری و طرح‌های حیاتی و دستاوردهای استثنایی این شهر که توسط ایرانی‌ها به مرور زمان تحقق یافته آشنا شوند. برای این امر آنها از تمام چالش‌های تحریم و محاصره علیه کشورشان عبور کرده‌اند.»

تین نیوز
«گردشگران مختلف در تهران بازدید خود را به اتمام نمی‌رسانند مگر اینکه با برخی از اماکن گردشگری و طرح‌های حیاتی و دستاوردهای استثنایی این شهر که توسط ایرانی‌ها به مرور زمان تحقق یافته آشنا شوند. برای این امر آنها از تمام چالش‌های تحریم و محاصره علیه کشورشان عبور کرده‌اند.»

روزنامه لبنانی البناء در گزارشی از پیشرفت متروی تهران در سال‌های تحریم نوشت. در این گزارش آمده است: با دیدن انبوهی از اقدامات عمرانی و آبادانی و پروژه‌ها، مؤسسات، ساختمان‌های علمی و مدارس، مراکز انتظامی و قوانین اجرایی و نظافت محیط‌زیست، بازدیدکننده از این کشور متوجه می‌شود ملت‌ها هنگامی که اراده، عزم و قصد داشته باشند غیرممکن‌ها را از میان می‌برند و با این اراده کشورشان را به پیشرفت‌ها و شکوفایی عمرانی، اقتصادی و صنعتی می‌رسانند.

ایران با اتکا به‌خود و پشت سر گذاشتن انواع مختلف تحریم‌ها معجزه کرده است. به این معنی که تحریم اعمال شده علیه این کشور باید تنها به یکی از این دو نتیجه منجر می‌شد: یا فروپاشی در همه سطوح یا تسلیم شدن در برابر خواسته قدرت‌های محاصره‌کننده ایران، اما یک گزینه دیگر وجود داشت و آن گزینه پایداری و رویارویی است که جمهوری اسلامی در آن دچار تزلزل نشد و در این گزینه پیروز شد و با هزینه کم از فروپاشی یا تسلیم خواست دشمنان شدن خودداری کرد.

هنگام صحبت از پایداری و مقاومت در برابر محاصره و تحریم سخن از پروژه‌های بزرگ به میان می‌آید که در طول سال‌های تحریم محقق شد. تهران شاهد حرکتی است که آرام نمی‌گیرد. متروی این شهر در سال1999 افتتاح و در عمق تا 30متری زمین احداث شده است.

متروی تهران با اینکه در دل تاریک زمین احداث شده است اما همواره روشن است و زندگی در آن جریان دارد. به وسیله این مترو با توجه به اینکه سیستم حمل ونقل سریع‌السیر محسوب می‌شود، روزانه 3میلیون نفر در سراسر تهران جابه‌جا می‌شوند. لازم به ذکر است که خطوط فعال آن بیش از 5 خط نیست و 3 خط دیگر به‌زودی آماده می‌شود و این مسئله شمار استفاده‌کنندگان از آن را روزانه به 5میلیون نفر افزایش خواهد داد. خط انتقالی آن به طول 150کیلومتر امتداد می‌یابد.

به‌گفته یکی از مسئولان مترو طول این خطوط به‌زودی به 250کیلومتر می‌رسد و این اقدام ازدحامی را که پایتخت شاهد آن است کاهش می‌دهد. به غیراز تجهیزات، مترو از ویژگی‌های بالایی برخوردار است که باعث می‌شود در برابر زلزله و زمین‌لرزه مقاوم باشد و مسئولان به اتصال آن به شهرهای اقماری تهران و درآینده شاید به شهرهای دیگر امیدوارند. البته مترو در 4شهر ایران به‌جز پایتخت مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

 

منبع: سايت خبری همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.