| کد خبر: 133431 |

مالکان به دنبال کشتی‎های خودران نیستند

موسسه رده‎بندی ABS اعلام کرد تاکنون هیچ شرکتی درخواست ساخت کشتی‎های خودران را نداده است.

تین نیوز

موسسه رده بندی ABS اعلام کرد که با وجود همه صحبت‎هایی که در مورد ساخت کشتی‎های خودران می‎شود، تا کنون هیچ مالکی درخواست ساخت چنین کشتی‎‎هایی را نداده است.

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، این موسسه رده‎بندی آمریکایی حل مشکلات پیش روی کشتیرانی‎ها و توسعه فناوری کشتیرانی را از دغدغه های اصلی مالکان کشتی عنوان کرد.

جان او دکات، مدیرفنی ABS، اظهار کرد: "ما تاکنون هیچ شرکتی را ندیده ایم که به دنبال استفاده از کشتی های خودران باشد."

وی ادامه داد: "مالکان کشتی به دنبال تجارت پایدار و سودآور هستند. اپراتورهای کشتی تا زمانیکه منفعت مالی مشخص یا استراتژیک  کشتی‎های خودران را نبینند، تمایلی به استفاده از آنها نخواهند داشت."

گرچه هزینه خدمه کشتی ها بسیار چشمگیر است، اما بزرگترین بخش هزینه های یک کشتی نیست. از سوی دیگر، گرچه استفاده از کشتی‎های خودران در برخی قسمت‎ها صرفه‎جویی‌هایی در پی دارد ، اما هزینه آنها در برخی بخش‎های جدید بالاست.  در این بین سئوال مهمی که مطرح است  حجم بالای داده‎ هایی است که باید برای کشتی خودران ارسال و از آن دریافت کرد.

اگیل لیگند، مدیر  دفتر ABS در نروژ نیز گفت: "باید فضا و جو پدید آمده کنونی در مورد این کشتی ها را نادیده بگیریم و در حال حاضر باید روی واقعیت‎‎‎ها تمرکز کنیم." وی اظهار کرد که تا روی کار آمدن کشتی های خودران، حداقل یک یا چند نسل دیگر کشتی فاصله داریم. ضمن آنکه در آن زمان هم کشتی‎های خودران باید با ناوگان کشتی های قدیمی به دریا بروند.

لیگند ادامه داد: "این به معنی آن است که مشکلات امروز کشتی‎داران باید حل شود. این مشکلات مانند مدیریت هزینه‎ها، بهینه‎سازی بهره وری، ایجاد ارزش، و نگاه به آینده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.