| کد خبر: 129927 |

برگزاری هفتمین دور مشورت‌های سیاسی ایران و نروژ در تهران

تین نیوز

 هفتمین دور مشورت‌های سیاسی ایران و نروژ روز گذشته در تهران برگزار شد.

 

به گزارش ایسنا ، در این دور از مشورت‌ها، هیات‌های ایران و نروژ به ریاست مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه و وگر استرومن، دبیرکل وزارت خارجه نروژ در خصوص زمینه های گسترش روابط همه جانبه دو کشور به ویژه در زمینه اقتصادی و بازرگانی و همکاری‌های تکنولوژیک گفت‌وگو کردند.

 

وگر استرومن در این مشورت ها با ابراز خرسندی از روند رو به گسترش روابط دو کشور، گفت: تبادل نظر منظم مسئولان وزارت خارجه دو کشور، به ویژه پس از انعقاد برجام و رفع تحریم ها، مفید و حائز اهمیت است و طرف نروژی فعالانه از حفظ و اجرای برجام حمایت می‌کند.

 

وی همچنین با یادآوری اختصاص خط اعتباری ضمانت بانکی صندوق ضمانت صادرات نروژ به ایران، اظهار امیدواری کرد: از این فرصت در جهت گسترش روابط اقتصادی دو کشور استفاده شود.

 

دبیرکل وزارت خارجه نروژ در این دیدار با اشاره به دو برابر شدن حجم روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور ظرف یک سال گذشته، خواستار گسترش همکاری‌های دو کشور به ویژه در حوزه های نفت، شیلات و کشاورزی شد.

 

مجید تخت روانچی نیز با سازنده خواندن و مهم دانستن تداوم مشورت های سیاسی دو کشور، گفت: تحولات خوبی در عرصه روابط دو کشور صورت گرفته و روابط ایران و نروژ در مسیری درست قرار دارد. البته لازم است علاوه بر پیگیری همکاری‌های موجود، روابط دو کشور از تنوع بیشتری برخوردار شود و علاوه بر هموار شدن بیش از پیش زمینه همکاری‌های بانکی و مالی، در زمینه فن‌آوری‌های برتر نیز با یکدیگر همکاری نماییم.

 

در این دیدار همچنین طرفین در خصوص تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله اتحادیه اروپا، سوریه و عراق بحث و تبادل نظر کردند.

 

روسای هیات‌های سیاسی ایران و نروژ در این مشورت ها بر لزوم حل سیاسی و دیپلماتیک بحرانها و ارائه کمک های انسان دوستانه و مبارزه مشترک و مستمر علیه تروریسم تاکید نمودند.

 

 ششمین دور مشورت‌های سیاسی ایران و نروژ بهمن ماه سال ۹۴ و با سفر تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان به اسلو، به میزبانی طرف نروژی برگزار شده بود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.