| کد خبر: 129086 |

◄ افزایش ایمنی و روانی حمل‌ونقل با اتصال مسیرهای پر تردد به کریدورهای اصلی

تین نیوز

با توجه به اهمیت گسترش شبکه بزرگراهی کشور، دولت یازدهم موفق شد با احداث حلقه‌های مفقوده و رفع گلوگاه‌های ترافیکی، پیشرفت فیزیکی بزرگراه‌های شریانی را به بیش از 50 درصد برساند. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این موضوع گفت: 75 درصد بار ترافیکی جاده‌های کشور بر روی 35 هزار کیلومتر از جاده‌هاست. این موضوع اهمیت گسترش شبکه بزرگراهی را نشان می‌دهد. با اتصال مسیرهای پر تردد به کریدورهای اصلی، شبکه حمل‌ونقل ایمن و روانی خواهیم داشت.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، خیرالله خادمی با بیان اینکه 10 کریدور اصلی در شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای کشور تعریف شده است اظهار داشت: این کریدورها در مسیرهای ترانزیتی مهم منطقه قرار دارد و تکمیل این شریان‌های ارتباطی موجب افزایش ایمنی، افزایش درآمد، اشتغال‌زایی در کشور و... می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت ساخت‌وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با اشاره به اهمیت کریدور بزرگراهی غرب کشور بیان داشت: این کریدور به طول 1484 کیلومتر که طبق موافقت‌نامه سازمان برنامه و بودجه 830 کیلومتر آن در قانون بودجه به تصویب رسیده است از استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان عبور می‌کند و تا پیش از آغاز دولت یازدهم 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هم اکنون این رقم به 52 درصد رسیده است.

 

وی افزود: این کریدور در ترانزیت کالا از مرز بازرگان و بندر امام خمینی اهمیت ویژه‌ای دارد و دستیابی کشورهای حاشیه شمال کشور را به دریای آب‌های آزاد فراهم می‌کند.

 

خادمی بهسازی و تکمیل محورهای مواصلاتی به استان‌های شمالی کشور را از دیگر اقدامات مهم در این دولت دانست و خاطرنشان ساخت: احداث باند دوم رودهن-فیروزکوه-قائم‌شهر، واریانت گردنه امام‌زاده هاشم و بهسازی محور هراز  بخش دیگری از پروژه‌های بزرگراهی کشور است که در این دولت با توجه به قرار گرفتن در مسیرهای کوهستانی و صعب‌العبور با پیشرفت‌های فیزیکی بالای 60 درصد در حال تکمیل است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.