|
کد خبر:
114917
|
مراحل نهایی مذاکره ساخت آزادراههای حرمتاحرم و مرند - تبریز - بازرگان
تیننیوز| عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل با بیان اینکه مذاکره و عقد قرارداد با سرمایه گذاران آزادراههای حرمتاحرم و تبریز-مرند-بازرگان در مراحل نهایی است، گفت: همچنین قرارداد ساخت کریدور آزادراهی ۸۰۰ کیلومتری بندرعباس-نطنز-قم-سلفچگان-ساوه-بوئینزهرا-قزوین با کنسرسیومی متشکل از سرمایهگذاران داخلی و خارجی منعقد شده است.
سید حسین میر شفیع با اشاره به آخرین وضعیت توسعه آزادراهها اظهار داشت: آزادراههای اصفهان-شیراز، کنارگذر جنوبی تهران-اراک-خرمآباد، ارومیه-تبریز، همت-کرج و تهران-شمال همزمان در دست اجرا هستند.
معاون ساخت و توسعه آزادراههای شرکت ساخت با اشاره به فعال شدن سایر قطعات آزادراه «حرم تا حرم» بیان داشت: بعد از بهرهبرداری از قطعه قم-گرمسار در سال ۹۳، وقفهای در ادامه روند ساخت این آزادراه به وجود آمد؛ اما با تلاش و پیگیریهای انجامشده هماکنون قرارداد ساخت سایر قطعات در حال نهایی شدن هستند تا اجرا و تکمیل این آزادراه موجب کاهش مسیر تهران تا مشهد شود.
میرشفیع همچنین به آزادراه تبریز-مرند-بازرگان اشاره کرد و گفت: این آزادراه در مرحله مذاکره برای عقد قرارداد مشارکت با سرمایهگذاران داخلی قرار دارد و روند مذاکرات حاکی از شرایط بهمراتب بهتر از قرارداد با شرکت ترکیهای است و علاوه بر این باعث اشتغالزایی داخلی خواهد شد.
عضو هیئتمدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور از امضا قرارداد مشارکت با کنسرسیومی متشکل از سرمایهگذاران داخلی و خارجی در ساخت کریدور ۸۰۰ کیلومتری بندرعباس-نطنز-قم-سلفچگان-ساوه-بوئینزهرا-قزوین خبر داد و گفت: این کریدور تحت بند «الف» ماده ۲۷ قانوني الحاقی برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای ارتقا بزرگراهها به آزادراهها در قالب BOT طی ۴ سال و بازگشت سرمایه از طریق اخذ عوارضی از تردد خودروها ساخته خواهد شد.
پروژههای آزادراهی نسبت به برنامه جلوتر هستند
معاون ساخت و توسعه آزادراهها تصریح کرد: پیشرفت پروژههای آزادراهی در دست اجرا در سال جاری نسبت به زمانبندی پیشبینیشده جلوتر هستند و شاهد بهرهبرداری برخی از آنها مانند قطعه ۴ آزادراه کنارگذر تبریز و شاخه شمالی آزادراه همت-کرج- منطقه یک آزادراه تهران-شمال تا خرداد سال آینده و بخشی از آزادراه خرم آباد-اراک و قطعات اول، دوم و چهارم آزادراه ارومیه- تبریز در نیمه اول سال ۹۶ خواهیم بود.
میر شفیع با اشاره به امضای تفاهمنامه تأمین مالی، طراحی، ساخت و نگهداری کریدور شماره ۱۰ با ایتالیا افزود: این کریدور به طول ۱۵۰۰ کیلومتر از شمال غرب کشور در مرز بازرگان با کشور ترکیه آغاز و طی کوتاهترین پیمایش آزادراهی به بندر امام خمینی در جنوب کشور ختم میشود و از شش استان خوزستان، لرستان، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی عبور میکند و قطعاتی از این کریدور عملیاتی شده است.
میرشفیع در ادامه یادآور شد: علاوه بر علاقهمندی سرمایهگذاران برای مشارکت در ساخت آزادراه پلور-پردیس، آزادراه دیگری حدفاصل لردگان تا اهواز در دست مطالعه قرار دارد و با توجه به بار ترافیکی عبوری از مرکز کشور به سمت اهواز، مورد استقبال سرمایهگذاران قرارگرفته است.
عضو هیئتمدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور خاطرنشان کرد: اغلب پروژههای آزادراهی در قالب BOT و مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی و ۳۰ درصدی دولت و برخی همانند آزادراه کرمانشاه-همدان با مشارکت ۱۰۰ درصدی بخش خصوصی انجام میشود.
معاون ساخت و توسعه آزادراههای شرکت ساخت با اشاره به فعال شدن سایر قطعات آزادراه «حرم تا حرم» بیان داشت: بعد از بهرهبرداری از قطعه قم-گرمسار در سال ۹۳، وقفهای در ادامه روند ساخت این آزادراه به وجود آمد؛ اما با تلاش و پیگیریهای انجامشده هماکنون قرارداد ساخت سایر قطعات در حال نهایی شدن هستند تا اجرا و تکمیل این آزادراه موجب کاهش مسیر تهران تا مشهد شود.
میرشفیع همچنین به آزادراه تبریز-مرند-بازرگان اشاره کرد و گفت: این آزادراه در مرحله مذاکره برای عقد قرارداد مشارکت با سرمایهگذاران داخلی قرار دارد و روند مذاکرات حاکی از شرایط بهمراتب بهتر از قرارداد با شرکت ترکیهای است و علاوه بر این باعث اشتغالزایی داخلی خواهد شد.
عضو هیئتمدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور از امضا قرارداد مشارکت با کنسرسیومی متشکل از سرمایهگذاران داخلی و خارجی در ساخت کریدور ۸۰۰ کیلومتری بندرعباس-نطنز-قم-سلفچگان-ساوه-بوئینزهرا-قزوین خبر داد و گفت: این کریدور تحت بند «الف» ماده ۲۷ قانوني الحاقی برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای ارتقا بزرگراهها به آزادراهها در قالب BOT طی ۴ سال و بازگشت سرمایه از طریق اخذ عوارضی از تردد خودروها ساخته خواهد شد.
پروژههای آزادراهی نسبت به برنامه جلوتر هستند
معاون ساخت و توسعه آزادراهها تصریح کرد: پیشرفت پروژههای آزادراهی در دست اجرا در سال جاری نسبت به زمانبندی پیشبینیشده جلوتر هستند و شاهد بهرهبرداری برخی از آنها مانند قطعه ۴ آزادراه کنارگذر تبریز و شاخه شمالی آزادراه همت-کرج- منطقه یک آزادراه تهران-شمال تا خرداد سال آینده و بخشی از آزادراه خرم آباد-اراک و قطعات اول، دوم و چهارم آزادراه ارومیه- تبریز در نیمه اول سال ۹۶ خواهیم بود.
میر شفیع با اشاره به امضای تفاهمنامه تأمین مالی، طراحی، ساخت و نگهداری کریدور شماره ۱۰ با ایتالیا افزود: این کریدور به طول ۱۵۰۰ کیلومتر از شمال غرب کشور در مرز بازرگان با کشور ترکیه آغاز و طی کوتاهترین پیمایش آزادراهی به بندر امام خمینی در جنوب کشور ختم میشود و از شش استان خوزستان، لرستان، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی عبور میکند و قطعاتی از این کریدور عملیاتی شده است.
میرشفیع در ادامه یادآور شد: علاوه بر علاقهمندی سرمایهگذاران برای مشارکت در ساخت آزادراه پلور-پردیس، آزادراه دیگری حدفاصل لردگان تا اهواز در دست مطالعه قرار دارد و با توجه به بار ترافیکی عبوری از مرکز کشور به سمت اهواز، مورد استقبال سرمایهگذاران قرارگرفته است.
عضو هیئتمدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور خاطرنشان کرد: اغلب پروژههای آزادراهی در قالب BOT و مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی و ۳۰ درصدی دولت و برخی همانند آزادراه کرمانشاه-همدان با مشارکت ۱۰۰ درصدی بخش خصوصی انجام میشود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.