| کد خبر: 109476 |

تولیدسالانه۶۰ هزارتن میگوی پرورشی در برنامه ششم

تین‌نیوز| بر اساس مطالعات صورت گرفته از سوی کارشناسان شیلاتی تا پایان برنامه ششم توسعه، تولید میگوی پرورشی سالانه به 60 هزار تن خواهد رسید.
 

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران اظهار داشت: امسال حدود هفت هزار و 500 هکتار از اراضی پرورش میگوی کشور زیر کشت رفته است.                                                                                             
حسینعلی عبدالحی با اشاره به اینکه تاکنون 10 هزار تن میگوی پرورشی از مزارع استان های فعال در امر پرورش میگو برداشت شده است، گفت: انتظار می رود تا پایان فصل برداشت میزان تولید میگوی امسال در مجموع به 20 هزار تن برسد.    
      
وی بیان داشت: امسال شاهد شیوع بیماری در مزارع آبادان و بوشهر بودیم اما به موقع کنترل شد و خسارات های زیادی را به همراه نداشت.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران همچنین از ورود مولد جدید اصلاح نژاد لارو میگو از آمریکا خبر داد و گفت: ورود این گونه تاثیر بسزایی در جلوگیری از بیماری در مزارع داشته است.                
                                                  
وی در خصوص برنامه ریزیهای سازمان شیلات ایران برای تولید میگوی سال 96 ، تصریح کرد: قرار است شرکت های جدیدی در زمینه پرورش میگو در سال آینده ورود کنند.                                                                  
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران خاطرنشان ساخت: پس از اتمام فصل برداشت میگو، جلسات ستاد میگو در اواخر آبان ماه جهت انجام برنامه ریزیهای لازم جهت تولید میگوی سال آینده در سازمان شیلات ایران با حضور اعضا برگزار خواهد شد.              

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، ذخیره سازی مزارع میگوی پرورشی معمولاً هر ساله از اسفندماه آغاز می شود و اواخر شهریور ماه نیز میگوهای تولید شده برداشت خواهند شد.          
                                                             
وی اذعان داشت: هم اکنون پرورش میگو در مزارع استان های سیستان و بلوچستان، بوشهر، خوزستان ، هرمزگان و گلستان توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی صورت می گیرد که بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته سال به سال شاهد افزایش سطح زیر کشت در این استان ها خواهیم بود.

عبدالحی با اشاره به انجام برنامه ریزیهای کلان در راستای توسعه هر چه بیشتر صنعت میگو و افزایش تولید سالانه این محصول شیلاتی عنوان کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته از سوی کارشناسان شیلاتی تا پایان برنامه ششم توسعه، تولید میگوی پرورشی سالانه به 60 هزار تن خواهد رسید.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران در خصوص نقدینگی پرورش دهندگان گفت: در تلاش هستیم تا از محل صندوق توسعه کشاورزی تسهیلات کم بهره جهت رفع کمبود نقدینگی در اختیار پرورش دهندگان میگو قرار دهیم که امیدواریم این امر هر چه سریعتر محقق شود.       

وی به تلاش سازمان شیلات ایران در راستای حمایت از پرورش دهندگان بخش خصوصی فعال در امر پرورش میگو اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون پرورش دهندگان با کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه هستند که همین امر مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است.    
 
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران عنوان کرد: در این خصوص جلساتی را با مسئولان بانک کشاورزی جهت اعطای تسهیلات از سوی صندوق توسعه کشاورزی به پرورش دهندگان میگو برگزار کرده ایم.            
                                               
وی در خصوص وضعیت بیمه مزارع پرورش میگو گفت: متاسفانه شیوع بیماری در مزارع، ریسک بیمه را افزایش داده و همین امر باعث می شود تا بیمه کنندگان نرخ خود را افزایش دهند.

عبدالحی اظهار داشت: هم اکنون بیمه مزارع پرورشی به صورت عادی انجام می پذیرد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی در خصوص صادرات میگوهای پرورشی اذعان داشت: امسال نیز همچون سالهای گذشته بخشی از میگوی تولید شده به کشورهای هدف صادر می شود و بخشی دیگر نیز در بازار داخلی به مصرف خواهد رسید.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.