| کد خبر: 109044 |

آمار غرق شدگان در نیمه اول امسال ۵۰ درصد رشد داشت

تین نیوز| مدیر کل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: آمار غرق شدگان در نیمه اول امسال 50 درصد رشد داشت

سیف الله آقابیگی گفت: در نیمه اول امسال آمار غرق شدگان ناشی از شنا در مناطق ممنوع و سقوط خودروها در رودخانه ها، کانال ها و مجاری آبی و مخزن سدها حدود 50 درصد نسبت به زمان مشابه رشد نشان می دهد.

در شش ماهه اول امسال 99 نفر به دلیل شناکردن در مناطق ممنوعه مانند مخازن سدها، کانال های آب و رودخانه ها غرق شدند که این رقم در زمان مشابه پارسال 65 نفر بوده است.
 
وی گفت: طول رودخانه های دائمی و فصلی کشور حدود 145 هزار کیلومتر است که در موارد زیادی جاده های فرعی و اصلی از کنار آنها عبور می کند.
 
آقابیگی افزود: حدود 18 هزار کیلومتر کانال اصلی درجه یک و دو نیز در کشور وجود دارد که برای انتقال آب کشاورزی از آنها استفاده می شود که اغلب حجم آب زیادی از آن عبور می کند که سقوط خودروها در این کانال ها و شناکردن غیرمجاز نیز در آن باعث غرق شدگی می شود.
 
وی به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از کاهش تلفات انسانی در حاشیه رودخانه ها، کانال های آب و مخازن سد اشاره کرد و گفت: در بخشی از مسیر این منابع آبی نرده گذاری، فنس گذاری، گاردریل و حفاظ گذاری شده است اما رانندگان نیز باید در زمان رانندگی دقت لازم را برای کاهش تلفات انسانی درنظر بگیرند.
 
آقابیگی با اشاره به اینکه در کنار کانال های آبرسانی بخش کشاورزی جاده های دسترسی ایجاد شده که اغلب مردم از آن برای تردد استفاده می کنند و این عاملی برای سقوط خودروها و موتورسواران در آب می شود، افزود: در بخشی از این تاسیسات منابع آب امکاناتی برای جلوگیری از عابران نصب شده است.
 
وی به خشکسالی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: میزان بارش در برخی از استان ها مانند استان مرکزی و جنوب شرقی کشور که 10 تا 12 سال خشکسالی در آن مستمر بوده است تمهیداتی برای آب شرب، کشاورزی و صنعت درنظر گرفته شده است.
 
آقابیگی با اشاره به اینکه 166 سد برای تامین آب شرب در کشور وجود دارد، افزود: درحال حاضر ذخیره سازی و مدیریت آب در سدها برای تامین آب شرب درحال انجام است البته شرایط آبی برخی از استانها بهتر است.
 
وی در زمینه پدافند غیرعامل در حوزه آب نیز گفت: پیش بینی لازم برای تامین آب در شرایط بحرانی و اضطرار صورت گرفته است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.