| کد خبر: 108186 |

در هشتمین اجلاس کمیته جامع مشترک حمل ونقل بین ایران و روسیه مطرح شد:

◄ تردد کشتی های ایرانی در کانال ولگا تا سال ۲۰۱۷

تین‌نیوز| هشتمین اجلاس کمیته جامع مشترک حمل و نقل بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، دهم تا دوازدهم آبان ماه ۱۳۹۵ (۳۱ اکتبر لغایت ۲ نوامبر، ۲۰۱۶ میلادی) در تهران برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز، در جریان این اجلاس که با حضور رئیس دپارتمان برنامه‌های توسعه وزارت حمل و نقل روسیه و مدیرکل امور توسعه بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی افتتاح شد، طرفین بر گسترش همکاری‌های فی مابین در امور حمل و نقل دریایی، جاده‌ای، ریلی و هوایی تأکید کرده و در پایان نیز یادداشت تفاهم اجلاس با حضور تسیدنف معاون وزیر حمل‌ونقل روسیه و تقی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در این زمینه‌ها امضا شد.

بر اساس این گزارش، افزایش همکاری‌های تجاری ازطریق توسعه بنادر دو کشور و حمل و نقل دریایی یکی از بخش‌های مهم و راهبردی مطرح در این اجلاس بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

تأمین و نگهداری عمق کانال ولگا جهت تردد کشتی‌های ایرانی با آبخور ۲/۴ متر تا سال ۲۰۱۷، مشکل صدور روادید و تعلیق پرچم کشتی‌های ایرانی هنگام ورود به تعمیرگاه‌های شهر آستراخان، تعیین چارچوب همکاری با سازمان بین‌المللی دریانوردی در دریای خزر، ایجاد کمیسیون آب‌نگاری (هیدروگرافی) در دریای خزر، همکاری در زمینه تهیه نقشه‌های ناوبری، اجرایی‌شدن موافقت‌نامه شناسایی گواهینامه‌های دریانوردی و برگزاری مانورهای مشترک در خصوص جستجو و نجات دریایی از مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده در این اجلاس بود.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، در این نشست خسرو سرایی (مدیرکل تعرفه و توافق نامه ها) و علی خجسته (مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی) از طرف ایران و خانم آنا موریگینا (مشاور معاون رئیس آژانس حمل و نقل دریایی و رودخانه‌ای روسیه) و پانکراشکین (معاون رئیس اداره ایمنی حمل و نقل دریایی و رودخانه‌ای روسیه) حضور داشتند.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.