| کد خبر: 3422 |

افزایش خودسرانه ۳۳ درصدی کرایه تاکسی در فریدونکنار

تین نیوز | افزایش خودسرانه کرایه تاکسی‌های درون‌شهری فریدونکنار که با بی‌تدبیری و بی‌توجهی مسئولان نیز همراه است، با ادامه روند خود همچون سال‌های گذشته رفته رفته به یک فرهنگ تبدیل می‌شود.

از روزهای نخست سال جدید رانندگان تاکسی و خودروهای سواری ناوگان حمل و نقل عمومی شهر فریدونکنار در اقدامی خودسرانه نسبت به افزایش 33درصدی نرخ کرایه خود اقدام کردند.
 
تاکسی‌های شاغل در شهر فریدونکنار خودروهای پیکان، پراید، پژو و سمند هستند.
 
در سال‌های گذشته نیز در سایه بی‌توجهی مسئولان و عدم نظارت مدیران چنین اقدامی به راحتی انجام می‌شد و مردم فریدونکنار نیز ناچار به تمکین از این نرخ‌های جدید بودند.
 
به نظر می‌رسد با ادامه روند فعلی و با توجه به سکوت تامل برانگیز مسئولان شهری افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در فریدونکنار به یک فرهنگ تبدیل می‌شود که بازنده بازی مردم هستند.
 
این اقدام ناشایست و خودسرانه در حالی انجام شده که هنوز نرخ جدید سوخت اعلام نشده و در واقع افزایش نیافته است.
 
افزایش 33 درصدی نرخ کرایه تاکسی درون شهری فریدونکنار موجب شده هر مسافر در شهر بدون چراغ راهنما، در هر مسیری با سوار و پیاده شدن به جای 300 تومان 400 تومان بپردازند.
 
نکته مهم در این قضیه این است که رانندگان تاکسی در فریدونکنار حالا در حالت عادی معمولا اسکناس یا سکه 100 تومانی ندارند و به ناچار مجبور می‌شوند همان 500 تومان کرایه را که به قول معروف سر راست است، دریافت کنند.
 
تاکسیرانان فریدونکناری البته بار ‌نخستی نیست که دست به چنین اقداماتی می‌زنند و سابقه درخشان بیسکویت و شکلات به جای باقیمانده کرایه را نیز در کارنامه درخشان خود ثبت کردند.
 
شهروندان فریدونکناری امیدوارند با توجه به تغییر و تحولاتی که از سال گذشته و در سال جاری در سطح مدیران شهری این شهرستان توریستی و ساحلی در انتخابات و انتصابات اخیر رقم خورد، مسئولان نیز دلسوزانه و هوشیار در مسیر تحقق شعار عدالت‌ورزی دولت اعتدال قدم بردارند.
 
*  باخبریم، مردم شکایت کنند
مهدی آزادی کناری عضو شورای اسلامی شهر فریدونکنار اظهار داشت: از این اقدام بعضی از رانندگان تاکسی شهر فریدونکنار باخبریم که خودسرانه قیمت‌ها را افزایش داده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه کسانی که معترض موضوع هستند باید به سازمان حمل و نقل شکایت کنند، گفت: هنوز نرخ جدید کرایه‌های تاکسی شهری فریدونکنار در شورای ترافیک شهرستان مصوب نشده است.
 
آزادی‌کناری با بیان اینکه احتمالا شاهد افزایش قیمت قانونی این نرخ‌ها نیز خواهیم بود، بیان داشت: نرخ‌های جدید به احتمال زیاد تا پایان اردیبهشت ماه اعلام می‌شود.
 
عضو شورای اسلامی شهر فریدونکنار تصریح کرد: علی نبییان معاون استاندار مازندران نیز با ارسال نامه‌ای خواستار عدم افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی با توجه به عدم اعلام قیمت جدید بنزین شده است.
 
نکته قابل تامل این است که چطور مسئولان این بخش با وجود علنی شدن گران‌فروشی تاکسیرانان فریدونکنار و تحمیل نرخ جدید بر شهروندان با توجه به ارسال نامه معاون استاندار که شنیدیم به صورت محرمانه نیز بود، هیچ اقدامی انجام نداده و اجازه می‌دهند هر کس یا هر صنفی با میل شخصی خود در شهرستان توریستی فریدونکنار جولان دهند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.