| کد خبر: 217410 |

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه ظرفیت مجاز تناژ کامیون و تریلی برای حمل بار را به پلیس راه این استان اعلام کرد.

تین نیوز

 اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه ظرفیت مجاز تناژ کامیون و تریلی برای حمل بار را به پلیس راه این استان اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از نامه‌ای که از سوی فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه به فرماندهی پلیس راه این استان نوشته شده، آمده است: برای ایجاد رویه واحد و کنترل و نظارت بر میزان تناژ ناوگان عبوری محورهای سطح استان، اصلاحیه حداکثر ظرفیت مجاز کامیون و تریلی جهت استحضار ارسال می‌شود.

تناژ

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن متقین 0 0

    عرض سلام
    یک سوال. آیا راهداری هراستان مجاز است دستورالعملی مستقل وبعضا مغایر با مقررات عمومی حمل کالا صادر نماید و آن را دراستان مربوطه اعمال نماید؟!

    آیا استانی که تین نیوز محترم این خبر را بعنوان یک خبر مهم و تاثیر گذار بر روند حمل ونقل درج نموده واز آن نام برده است درهمین کشور وجود دارد ؟!
    آیا مدیران ارشد سازمان راهداری از این مدیرکل محترم هرگز سوال خواهند کرد که جدولی را که ارائه فرموده اند آیا با آخرین دستورالعمل های ابعاد و اوزان صادره از وزارت راه و شهرسازی وسازمان راهداری کل کشور انطباق دارد .

    البته بزودی با راه اندازی سیستم باسکول های محور کشی مستقر در ایستگاه‌های پلیس راهی کشور همه این داستانها حل میشود ولی بدلیل اینکه با درج این خبر اینگونه استنباط میشود که مدیر کل محترم راهداری استان مربوطه از شجاعت بالایی برخوردار بوده است و گره کوری را باز کرده و به اختلاف نظر میان راهداری وپلیس راه درمورد ظرفیت بارگیری کامیون ها خاتمه داده است ومستحق تشویق وتمجید است ،لازم است چند موضوع را با آور شوم .


    درخصوص میزان ظرفیت بارگیری کامیون ها دهها سال است جداولی را که سازمان راهداری برای سطح ظرفیت مجاز بار کامیونها منتشر مینماید صراحتا قید مینماید که

    ((ملاک عمل ظرفیت مجاز بارگیری برای کامیون های مندرج در جداول منتشره ، ارقام ظرفیت کامیون های مندرج درجدول ویا کارت کامیون هرکدام کمتر باشد خواهد بود.))

    که البته کاملا منطقی است .زیرا سازمان راهداری ومدیر کل راهداری یک استان قطعا صلاحیت تعیین میزان ظرفیت مجاز بارگیری یک کامیون را بیش از ظرفیت مندرج در کارت کامیون مربوطه را نخواهد داشت .
    لذا اگر به دستورالعمل های سازمان راهداری درخصوص رعایت ظرفیت مجاز مندرج در کارت خودرو توجه شود این شبهه که میان سازمان راهداری وپلیس راه اختلاف نظر وجود دارد رفع خواهد شد .
    برای مثال وقتی گفته میشود کامیون ۱۸چرخ با پنج محور مجاز است تا سقف وزن ناخالص ۴۴تن عبور و مرور نماید بدین معنی نیست که اگر این کامیون دارای ظرفیت مجاز قانونی ۳۸تن مندرج در کارت خودرو است ،مجاز به حمل ۴۴تن خواهد بود .
    یکبار دیگر با تاکید براین موضوع که ظرفیت های مندرج درجدول ( اگرچه این جدول نیز خالی از اشکال نیست) هنگامی میتواند ملاک عمل قرار گیرد که ظرفیت. مندرج در کارت خودرو کمتر از ارقام جدول نباشد .
    از ریاست محترم سازمان راهداری تقاضا دارد نسبت به ارائه شیوه های وحدت رویه وپیروی از دستورالعمل های سازمان راهداری توسط ادارات کل استانها را مورد تاکید قرار دهند .

  • کورش فلاحی 0 0

    سلام.
    اینکه مدیرهر استان به دلخواه خود بیانیه بدهد وقوانین کشوری را تغییر بدهد عاقبت خوشی نخواهد داشت قوانین در یک کشور یکسان است وباید به صورت کارشکاسی تعیین وتدوین شود اولین نتیجه این حرکت نارضایتی بقیه کامیونداران از این تبعیض است .بهتر است همگی از یک قانون تبعیت کنیم تا هرج ومرج رخ ندهد .مگر کامیونهای استانهای دیگر این شرایط را ندارند که فلان استان داراست ؟

  • لطیف خاموشی 0 0

    کاش اداره کل محترم راهداری استان کرمانشاه یک پاسخی درخصوص این نوشته آقای متقین تهیه میکرد ودرهمینجا ارسال میکرد تا اگر شبهه ای وجود دارد رفع گردد . ممنون وسپاسگذتر

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین