| کد خبر: 267465 |

برنامه ریزی برای تأمین ۲ هزار دستگاه اتوبوس برای توسعه ناوگان حمل ونقل جاده ای

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی در نشست هم اندیشی با رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به موضوع واردات ناوگان حمل ونقل عمومی مسافر برون شهری گفت: برای تأمین ۲ هزار دستگاه اتوبوس برنامه ریزی شده است.

تین نیوز

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی در نشست هم اندیشی با رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به موضوع واردات ناوگان حمل ونقل عمومی مسافر برون شهری گفت: برای تأمین ۲ هزار دستگاه اتوبوس برنامه ریزی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کمال هادیان فر معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی در نشست هم اندیشی با داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و مدیران این سازمان، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نیاز امروز کشور به کارهای جهادی و بزرگ گفت: این روحیه خدمت رسانی و جهادی در بدنه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با وجود فعالیت شبانه روزی و مستمر در شرایط گرما و سرمای طاقت فرسا توسط نیروهای این سازمان مشهود است.

هادیان فر تسهیل در جابه جایی بار و مسافر را وظیفه ذاتی وزارت راه و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای برشمرد و افزود: مدیران باید با اقدامات تحولی و ماندگار، به دنبال تحول آفرینی و برداشتن گام های بزرگ باشند.

وی گسترش، مدیریت، توسعه و نظارت بر سامانه های مدیریتی را اولویتی مهم خواند و تأکید کرد: با توجه به محدود بودن اعتبارات دولتی و گستردگی دامنه خدمات و اقدامات، باید از ظرفیت بخش خصوصی در سیاستگذاری ها و ارائه خدمات به نحو مطلوب بهره برد و دولت باید با سیاستگذاری، موانع پیش روی فعالیت سرمایه گذاران بخش را تسهیل کند.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به نیاز کشور به افزایش ناوگان اتوبوسرانی، برنامه ریزی برای تأمین ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس و افزودن به ناوگان فعال در این بخش انجام شده است.

هادیان فر اظهار کرد: امروز کشور نیازمند کارهای جهادی و بزرگ است و این روحیه خدمت رسانی در بدنه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای وجود دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در این نشست با اشاره به آسیب های جدی شیوع کرونا به فعالان بخش خصوصی در ناوگان اتوبوسرانی گفت: به دنبال واردات اتوبوس هستیم، اما لازمه اقبال سرمایه گذاران به این امر، داشتن صرفه اقتصادی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای خاطرنشان کرد: با توجه به سرمایه گذاری ناوگان، پایانه های خصوصی و مراکز معاینه فنی در بخش خصوصی، وظیفه ما تسهیل گری و سیاستگذاری مناسب برای تداوم فعالیت فعالان این حوزه است.

احداث مجتمع خدمات رفاهی در هر ۴۵ کیلومتر مسیر از محورهای مواصلاتی

وی تصریح کرد: هم اکنون ۱۰۵۵ مجتمع خدمات رفاهی در کشور در حال بهره برداری بوده و ۵۵۰ مجتمع دیگر در حال ساخت است که با تکمیل آن ها، در هر ۴۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی کشور یک مجتمع خدمات رفاهی فعال خواهد بود.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ادامه داد: در حالی که تمام خدمات پایانه های مرزی اعم از خدمات ساخت و ساز، نگهداشت و سرویس دهی بر عهده سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای است، مدیریت پایانه ها بر عهده این سازمان نیست و ضروری است سطح اختیارات، اقدامات و مدیریت واحد مشخص و قانونمند شود.

وی مسئولیت راهداری و نگهداشت شبکه راه های کشور و سیاستگذاری حوزه حمل و نقل جاده ای را ماموریت های اصلی این سازمان برشمرد.

امانی اظهار کرد: با وجود کمبود اعتبارات و کاستی های موجود در این بخش، در حوزه ترانزیت بار، روکش آسفالت و ساخت راه های روستایی و دیگر بخش ها اقدامات خوبی رقم خورده و در حال انجام است.

این گزارش سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای می افزاید معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از مرکز مدیریت راه های کشور بازدید کرد و گزارشی از عملکرد سامانه های هوشمند حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای توسط معاون راهداری و معاون حمل و نقل سازمان ارائه شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • یکی از پرسنل سازمان راهداری 0 0

    سال به سال دریغ از پارسال - اینا فکر کردند که تو این مملکت کاره ای هستند. اقای هادیانفر که وزارت با عظمت راه را بخواهد بسناسد و ازحال و هوای نیرو انتظامی خارج بشه، عمرش تمامه، آن یکی هم که فکر می کردیم از بدنه سازمان بوده، از بس که به استانداران و نماینده ها باج داد، کمرش خمیده شده و عملا سازمان را به امید ماندن در قدرت رها کرده و هر کی از راه برسد یک دخالتی در کارش می کند. به خدا ....... هم حدی دارد.