توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به نقش راه در توسعه و ارتقای کیفیت زندگی شهری
عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با تأکید بر توجه ویژه دولت یازدهم به نقش راه در توسعه و ارتقای کیفیت زندگی شهری بیان کرد: قطعا در آییننامهها و ضوابط، باید علاوه بر ایمنی راه به بحث کنترل آلودگی صوتی نیز توجه شود تا به ساکنین جوار راه و استفادهکنندگان از آن عارضه و آسیبی وارد نشود.
عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با تأکید بر توجه ویژه دولت یازدهم به نقش راه در توسعه و ارتقای کیفیت زندگی شهری بیان کرد: قطعا در آییننامهها و ضوابط، باید علاوه بر ایمنی راه به بحث کنترل آلودگی صوتی نیز توجه شود تا به ساکنین جوار راه و استفادهکنندگان از آن عارضه و آسیبی وارد نشود.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هوشنگ عشایری با اشاره به اینکه تاثیر راهها بر کیفیت ساخت و ساز در شهرها را در دو بخش می توان بررسی کرد اظهار داشت: یکی اثر وجودی راه است که خود طبیعت فیزیکی راه را مطرح میکند و ارتباط مستقیمی به تبادلات راه ندارد ولی نقش به سزایی در ارتقای کیفیت زندگی شهری با نگاه "موبیلیتی" و ایستگاه ترکیبی داشته و عملکرد حمل و نقل را در درون شهرها مورد نقد و بررسی قرار میدهد.
عشایری با اشاره به اینکه باید در بحث راهها به ارتقای حقوق شهروندی نیز توجه داشت افزود: یکی از مصادیق رعایت حقوق شهروندی فراهم بودن دسترسیها و وسایل حمل و نقل مختلف برای جابجایی مسافران است. یعنی تمام گزینههای لازم برای کسی که مثلا از هواپیما پیاده شده و میخواهد بوسیله هر مورد حمل و نقل دیگر به مقصد برسد مهیا باشد.
وی با بیان اینکه دولتها موظف به فراهم آوردن امکان حمل و نقل و جابجایی سریع در ایستگاههای ترکیبی و یکپارچه هستند گفت: نقش حوزههای جادهای، ریلی، هوایی و راههای شهری در زندگی روزمره مردم به عنوان بخش حمل و نقل و یا جابجایی مسافر ، از فعالیتهای اثرگذار دولت بوده و باید به راحتی ارتباطاتی از درون شهر به ایستگاههای مسافرتی یا حمل بار تجاری به شیوه هوایی، زمینی و یا دریایی وجود داشته باشد تا مسافران به این راهها و پایانهها دسترسی سریع و آسان داشته باشند.
عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی نیز تاکید دارد فرودگاه، پایانههای ریلی یا اتوبوسی حتما درون شهرها احداث شده و یا به گونهای باشند که دسترسی سریع مردم به ایستگاهها را فراهم کنند.
عشایری با بیان اینکه در گذشته به راهها با این نگاه توجه نمیشد افزود: وقتی از راه تعریف میکردیم تنها به کسانی که در بستر راه فعال بودند توجه میشد و اصلا به ساکنین و به ویژه کسانی که از این راه بهرمند بودند، توجه نداشتیم.
عشایری با بیان اینکه راه عملکرد غیر شهری نیز دارد خاطر نشان کرد: در آییننامهها و ضوابط ، باید به ایمنی راه توجه شود تا به ساکنین جوار راه و استفاده کنندگان از آن عارضه و آسیبی وارد نشود بحث کنترل آلودگی صوتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ادامه داد: ساخت کمربندی در برخی شهرها شاید ضروری باشد ولی نمیتوان با احداث کمربندی، شهروندان یک شهر را از کسب و کار انداخت باید با عبور راه از شهرها به بهبود کیفیت زندگی شهروندان در شهرها توجه ویژهای شود .
عشایری با بیان اینکه قانونگذار این حق را داده که در انتخاب راه نباید حق زندگی خوب از شهروندان سلب شود افزود: رویکرد اخیر وزارت راه و شهرسازی با دولت این است که به شهرداریها کمک کند تا به جای اینکه کمربندی بسازد خیابانهای شهرها را مرمت و بهسازی و نوسازی کند تا کسب و کار در شهر رونق بگیرد و راه کوتاهتر شده و مردم نیز از نعمت حضور مسافران بهرهمند شده و مسافران نیز با حضور در شهر و ضمن استراحت در راه به سلامت به مقصد برسند که این امر به ایمنی رانندگی در راهها نیز کمک میکند.
عشایری در پایان گفت: اعتقادی به کمربندی در شهرها نداریم اما این مطلق نیست و شهرها با یکدیگر فرق دارند ولی آنچه که مهم است، ایمنی مسافران، ایمنی راه و تاثیر راه در ارتقای کیفیت زندگی در شهرها است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.