| کد خبر: 177569 |

◄ ممنوعیت تردد خودروهای فاقد معاینه‌فنی در تهران از سوم آذر

پلیس پایتخت به رانندگان یک هفته دیگر برای دریافت معاینه فنی خودروهایشان مهلت داد. سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت با اعلام این خبر افزود: از سوم آذرماه اعمال قانون برای اجرای طرح کاهش توسط دوربین‌ها در سراسر شهر انجام خواهد شد.

تین نیوز

پلیس پایتخت به رانندگان یک هفته دیگر برای دریافت معاینه فنی خودروهایشان مهلت داد. سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت با اعلام این خبر افزود: از سوم آذرماه اعمال قانون برای اجرای طرح کاهش توسط دوربین‌ها در سراسر شهر انجام خواهد شد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، سردار رحیمی در نشست خبری ظهر امروز خود در مورداجرای مرحله دوم طرح کاهش و دریافت معاینه فنی از سوی تمام رانندگان خودروها تصریح کرد: اجرای طرح سراسری کاهش به‌دلیل جلوگیری از فشار به مردم به تأخیر افتاد و در آخرین‌مهلت نیز شهروندان تا پایان هفته جاری فرصت دارند تا نسبت به دریافت معاینه فنی معتبر اقدام کنند.

او اضافه کرد: بنابراین اعمال قانون مربوط به معاینه فنی در سراسر تهران از روز شنبه سوم آذرماه آغاز خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت دلایل مهلت دوباره به شهروندان را جلوگیری از  وارد شدن فشار به مردم و ایجاد زحمت برای آنان اعلام کرد و گفت‌: با توجه به شلوغی مراکز معاینه فنی متأسفانه برخی از شهروندان موفق به اخذ معاینه فنی نشده‌اند که در این راستا نیز این فرصت برای آخرین بار به آنان داده شد که تا پایان هفته‌ جاری یعنی تا قبل از سوم آذرماه نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

او اضافه کرد: خودروهای فاقد معاینه فنی به‌وسیله تمامی دوربین‌های ثبت تخلفات یعنی دوربین‌های نصب‌شده در تقاطع‌ها، دوربین‌های کنترل سرعت، دوربین‌های طرح‌ترافیک و دوربین‌های زوج و فرد و ... ثبت خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت بابیان اینکه خودروهای دارای پلاک شهرهای دیگر نیز باید معاینه فنی معتبر دریافت کنند، گفت‌: خودروهایی که از دیگر شهرها وارد تهران می‌شوند درصورتی‌که معاینه فنی نامعتبر نداشته باشند جریمه خواهند شد.

او افزود: منظور از معاینه فنی معتبر یعنی معاینه فنی که مربوط به اطلاعات خودرو و تمامی تست‌ها و فرایندهای آن باشد که در سامانه سیمفا ثبت‌شده باشد؛ بنابراین دیگر خودروها که معاینه فنی نامعتبر داشته باشند جریمه خواهند شد.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه، اضافه کرد: تمامی خودروها اعم از خودروهای سبک و سنگین، خودروهای شخصی، دولتی، نظامی، خدماتی، عمومی و ... باید معاینه فنی را دریافت کنند، در غیر این صورت اعمال قانون خواهند شد.

سردار رحیمی بابیان این‌که این طرح به شکل 24 ساعته اجرا خواهد شد، گفت‌: در هماهنگی با عوامل شهرداری نیز از آنان خواستیم که ساعات کار مراکز معاینه فنی را افزایش دهند و تا پایان هفته‌ مراکز معاینه فنی با تمام ظرفیت فعال خواهند بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.