| کد خبر: 256212 |

هواپیمای مافوق صوتی که آینده هوانوردی را تغییر می دهد

یک شرکت استارت آپی سوئیسی با نام “دستینس” (Destinus) قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ یک هواپیمای مافوق صوت با نیروی هیدروژن مایع بسازد.

تین نیوز

یک شرکت استارت آپی سوئیسی با نام “دستینس” (Destinus) قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ یک هواپیمای مافوق صوت با نیروی هیدروژن مایع بسازد.

به گزارش تین نیوز به نقل از کن نیوز، مدیر این استارت آپ، میخائیل کوکوریچ، تحت حمایت ۲۷ میلیون یورویی دولت اسپانیا قرار گرفته است. ۱۲ میلیون از این بودجه صرف ایجاد زیرساخت های پروژه در شهر مادرید شده و ۱۵ میلیون بعدی قرار است به تحقیقات بیشتر درمورد موتورهای هیدروژنی اختصاص داده شود.

موتورهای هیدروژنی عوارض و خسارات زیادی به همراه دارند، اما چنین سرمایه گذاری هنگفتی توسط دولت اسپانیا بی اعتمادی به این تکنولوژی جدید را کاهش داده است. حتی شرکت ایتالیایی “سیا” (Sea) اظهار داشت در سال ۲۰۲۴ شرکتی برای تولید هیدروژن مایع وسایل نقلیه خواهد ساخت.

رئیس توسعه محصول “دستینس”، دیوید بونتی، نسبت به همکاری با دولت اسپانیا واکنش مثبت نشان داد و اظهار داشت بودجه اختصاص شده، نقش زیادی در تسریع این فناوری داشته است.

نمونه های اولیه این هواپیما به نام های یونگفراو و ایگر در دست آزمایش هستند. ویژگی های کلیدی مانند نیروی هیدروژنی و سرعت مافوق صوت تا پایان ۲۰۲۳ روی نسخه های پیشرفته تر آن بررسی خواهد شد. بنابراین راه زیادی تا تکمیل و تنظیم دقیق آن باقی مانده است.

هدف نهایی “دستینس” تولید یک هواپیمای مسافربری ۲۵ نفره می باشد که در عرض ۴ ساعت از اروپا به استرالیا و در عرض ۹۰ دقیقه از لندن به نیویورک برود.

رسیدن به چنین هدفی راه پرچالشی را برای مهندسان این شرکت به همراه خواهد داشت، به خصوص که تامین هزینه سوخت هیدروژنی تقریبا ۲۰ برابر بیشتر از سوخت معمولی جت است. همچنین سوخت هیدروژنی نیاز به وزن معادل در هواپیما دارد، بنابراین دستیابی به سرعت مافوق صوت چندان آسان به نظر نمی رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.