| کد خبر: 240287 |

◄ 11 روش برای کسب درآمد در متاورس

متاورس جهان جدیدی است که به روی بشر باز شده و انقلابی در صنعت و فناوری دیجیتال به وجود آورده است. به تعبیری متاورس، اینترنت بعدی با ابعادی بزرگتر نام گرفته که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

تین نیوز

 از نام‌های بزرگ فناوری گرفته تا کاربران معمولی به دنبال کشف فرصت‌های نامحدودی که با متاورس به دست می‌آیند، هستند. از پذیرفتن یک شغل مجازی گرفته تا ایجاد اشکال جدید هنر و سرگرمی، راه‌های مختلفی برای ایجاد و تبادل ارزش با مزایای دنیای واقعی در جهان متاورس وجود دارد. در اینجا به معرفی 11 روش برای کسب درآمد در متاورس می‌پردازیم که احتمالا در آینده‌ای نه چندان دور برای شما معنای بیشتری خواهند داشت. تا انتها با ما همراه باشید.

چگونگی کسب درآمد در متاورس

از بهترین و کارآمدترین روش‌های کسب درآمد در متاورس، می‌توان به تکنیک‌های زیر اشاره کرد:

1.ایجاد توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFTها

سال 2021، توکن ‌های غیرقابل تعویض خودنمایی قابل توجهی در حوزه هنر داشتند. اما این تمام ماجرا نیست و شما در متاورس می‌توانید هر یک از ساخته‌های خود را به یک NFT یا توکن غیرقابل تعویض تبدیل کرده و آن‌ها را در بازارهای آزاد به فروش برسانید. آموزش‌های آنلاین زیادی در خصوص نحوه ایجاد NFTها وجود دارد؛ اما می‌توان از روش‌های دیگری نیز چون باز کردن یک گالری هنری NFT و فروش آثار دیگران با سود کمتر یا تبدیل شدن به یک کارگزار هنری و ... نیز استفاده کرد. در واقع به نظر می‌رسد که از این پس به جز خرید ارز دیجیتال، زمینه‌های درآمدزایی دیگری در جهان کریپتو وجود داشته باشد.

2. کسب درآمد در متاورس با مشاور املاک

املاک و مستغلات مجازی اخیرا رونق بسیاری پیدا کرده‌اند. زمین ‌های دیجیتالی در پلت فرم‌هایی چون Decentraland، Axie Infinity و The Sandbox غوغا کرده‌اند. بدیهی است که در این میان فرصت فوق العاده‌ای برای واسطه‌گری خرید و فروش زمین‌های مجازی در این پلت فرم‌ها وجود دارد. با توجه به حجم زیاد تجارت املاک و مستغلات مجازی، نیاز به شرکت‌ها و افرادی تحت عنوان مشاور املاک مجازی بیشتر احساس می‌شود. شما می‌توانید از اتصال خریداران و فروشندگان، یا صرفاً مشاوره دادن به عنوان یک دلال املاک، کمیسیون‌های قابل توجهی دریافت کنید.

همین طور درست مانند زندگی واقعی، می‌توانید یک قطعه زمین مجازی بخرید، خانه یا نوع دیگری از ملک بسازید و سپس آن را اجاره دهید و از این راه کسب درآمد داشته باشید.

یکی دیگر از راه‌های عالی برای کسب درآمد از تخصص خود در املاک متاورس این است که مدیر دارایی‌های دیگر کاربران شوید، از جمله نظارت بر نحوه استفاده از مکان‌های مجازی مانند سالن‌های کنسرت و قطعات زمین. به همین شکل طراحی املاک دیجیتال نیز شغلی سودآور خواهد بود، البته اگر هنر و خلاقیت آن را داشته باشید. نیاز به طراحان تخصصی سه بعدی به زودی یکی از پرتقاضاترین مشاغل در دنیای مجازی خواهد بود.

3. تبلیغات در متاورس

در حال حاضر نیز بسیاری از شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ و کوچک برای حضور مجازی خود در دنیای متاورس، تعجیل دارند. درست مانند چیزی که در دنیای واقعی داریم، برندها می‌توانند فروشگاه‌هایی را در مراکز خرید مجاز افتتاح کرده و محصولات و خدمات خود را در آن‌ها تبلیغ کنند. هر آن قدر که کاربران بیشتری به متاورس ملحق شوند، پتانسیل‌های تبلیغاتی آن نیز افزایش یافته و بازار بزرگتری در اینجا برای درآمدزایی شکل می‌گیرد.

4. کسب درآمد در متاورس با مد و فشن

یکی از اولین کاربردهای متاورس مد بوده است. خانه‌های مد مطرح مانند Louis Vuitton و Gucci در حال حاضر لباس‌های مجازی را در قالب مجموعه‌های NFT عرضه کرده‌اند. تقریباً هر کسی می‌تواند یک خط تولید لباس دیجیتال ایجاد کند و در متاورس درآمدزایی کند. حتی اگر طراح مد نیستید، ممکن است از خلق آثار مختلف برای آواتارهای خود لذت ببرید و به دوستانتان کمک کنید تا آواتارهای خود را سفارشی کنند.

5. تحصیلات مجازی

با شیوع بیماری همه گیر کرونا که مدارس را مجبور به تعطیلی کرده است و میلیون‌ها دانش آموز در سراسر جهان مجبور به شرکت در کلاس‌های آنلاین هستند، پتانسیل آموزش مجازی آشکار شده است. در این فضا، امکان عالی برای گسترش ابتکارات آموزشی و به همان سبک کسب درآمد از این مسیر وجود دارد. تکامل این پتانسیل در آینده، می‌تواند به طور کلی فضای آموزشی را تحت تاثیر خود قرار دهد و این چیزی نیست که بخواهیم هرگز آن را دست کم بگیریم.

متاورس

6. ایجاد کسب و کار

فضای متاورس، بستری عالی برای پرورش کارآفرینان خواهد بود. در واقع صاحبان کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ، این فرصت را خواهند داشت که فروشگاه مجازی خود را در متاورس باز کرده و کسب و کار خود را راحت تر از دنیای واقعی راه اندازی کنند. در زمینه مد، کلکسیون‌ های ورزشی، املاک یا سرگرمی و ... فرصت‌های عالی برای شروع مشاغل در متاورس وجود دارد و می‌توان به راحتی و البته به اندازه‌ای زیاد، در دنیای دیجیتال کسب درآمد داشت.

7. کسب درآمد در متاورس با بازی

در حال حاضر، بازی فعالیت پیشرو در محیط‌های متاورس مانند Roblox و Fornite است. کاربران می‌توانند با انجام بازی‌های مبتنی بر بلاک چین یا سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های متاورس، در ازای توکن‌هایی که می‌توانند ارزش واقعی داشته باشند، دارایی‌های درون بازی را جمع‌آوری کرده و مبادله کنند. همچنین می‌توانید با ساختن بازی‌ هایی که دیگران از آن‌ها بازی کنند و در متاورس لذت ببرند، درآمد کسب کنید.

8. سفر و گردشگری

در شرایطی که جهان به دلیل همه‌گیری کووید-19 با قرنطینه‌ای پس از قرنطینه‌ای دیگر مواجه است، بسیاری برای فرار از شرایط فعلی به تورهای واقعیت مجازی روی آورده‌اند. مکان‌های تاریخی و رویدادهای دنیای فیزیکی در نهایت می‌توانند در جهان‌های مجازی بازآفرینی شوند. این باعث ایجاد تعدادی شغل در بخش گردشگری متاورس مانند راهنمای تورها و آژانس های مسافرتی می شود.

متاورس

9. تست محصولات متاورس

از آنجایی که محصولات بیشتری در متاورس ظاهر می شوند، نیاز کاربرانی را به همراه خواهد داشت که بتوانند آنها را آزمایش کرده و بازخورد ارائه دهند. با چنین مجموعه وسیعی از صنایع و مشاغل که قرار است به دنیای مجازی قدم بگذارند، فرصتی بی نظیر برای کسب درآمد وجود خواهد داشت.

10. کسب درآمد در متاورس با کار مجازی

به منظور ساخت متاورس و برای اجرای آن، کارگران مجازی با تقاضای بالایی مواجه خواهند شد. صرف نظر از حوزه، شما می‌توانید خدمات خود را ارائه دهید، چه برای شرکت‌هایی مانند متا یا مایکروسافت، یا به عنوان یک فریلنسر. هنرمندان سه بعدی، معماران واقعیت مجازی، مدیران، توسعه‌دهندگان، برنامه‌نویسان، طراحان گرافیک و مد و ... تنها برخی از مشاغلی هستند که احتمالاً بیشتر به آنها نیاز وجود خواهد داشت.

11. میزبانی رویدادها

سرگرمی نقشی حیاتی در متاورس ایجاد می‌کند. رویدادهایی مانند دیدارهای ورزشی، هزاران طرفدار را به خود جلب کرده و این فرصتی عالی برای درآمدزایی ایجاد خواهد کرد. همین طور میزبانی کنسرت‌‌ها چون کنسرت دیوید گوتا و آرمین ون بورن می‌تواند چیزی بی نظیر باشد.

سخن پایانی

روش‌های مختلفی از کسب درآمد در متاورس را در بالا مرور کردیم. احتمالا این موارد تنها تکنیک‌های درآمدزایی در جهان مجازی جدید محسوب نخواهند شد و باید انتظار پتانسیل‌های بیشتری را داشته باشیم. شما چه نظری در این باره دارید؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.