| کد خبر: 4564 |

در پرسش و پاسخ تایدواتر و سهامداران مطرح شد:

◄ توافق تایدواتر با سازمان بنادر / بازگشایی «حتاید» با پیش‌بینی سود

تین نیوز | نماد تایدواتر در بورس که از آبان ماه گذشته متوقف شده است، در پی توافق حاصل شده میان این شرکت با سازمان بنادر، بازگشایی می شود.

به گزارش تین نیوز، آبان ماه سال گذشته بود که «حتاید»، نماد معاملاتی شرکت تایدواتر خاورمیانه در بورس، با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، متوقف شد و تا امروز نیز بازگشایی نشده است.

این مساله که در پی مشکلات فی ما بین این شرکت و سازمان بنادر پیش آمد، نگرانی هایی را در سهامداران این شرکت ایجاد کرد؛ نگرانی هایی که با بسته ماندن نماد این شرکت علیرغم وعده بازگشایی در اردیبهشت ماه، همچنان ادامه دارد.

توافق تایدواتر با سازمان بنادر
روابط عمومی تایدواتر در پاسخ به سوال یکی از سهامداران درباره مشکل پیش آمده درباره سهام تایدواتر نوشت: «تمام تلاش تیم مدیریتی جدید، حل مشکلات است که با امضای توافقنامه با سازمان بنادر در 23/1/93 این بخش از مشکلات حل شده است.»

تایدواتر ادامه می دهد: «تیم جدید مدیریتی تایدواتر برای جبران مسائل و مشکلات سهامدارن طی 8 ماه گذشته تمام تلاش خود را برای ایجاد ثبات در شرکت و همچنین تعامل مناسب با سازمان بنادر به کار برد و امیدواریم به زودی خبر خوبی به سهامداران بدهیم.»

از سوی دیگر یکی از سهامداران تایدواتر، با اشاره به مشکلات پیش آمده در اثر بسته بودن سهام تایدواتر به مدت طولانی از تایدواتر خواست تا برنامه خود را برای ادامه ارائه سهام بیان کند.

تایدواتر در این باره می گوید: «بسته بودن نماد به مدت طولانی، موجب بلوکه شدن سرمایه سهامداران شده اما تیم مدیریتی تایدواتر نیز به منظور حفظ حق و حقوق سهامداران، تلاش کرد تا حداقل مشکلات برای مجموعه به وجود بیاید و با توافق با سازمان، امکان تعدیل منفی، برطرف شود.»

تایدواتر همچنان در بندر شهیدرجایی حضور دارد
تایدواتر خاورمیانه در پاسخ به سهامداری که بابت از دست دادن ترمینال دوم شهید رجایی ازسوی تایداتر، این شرکت را مورد انتقاد قرار داده می گوید: «بحث بندر شهید رجایی، موضوع کوچک و راحتی نیست. تایدواتر بیش از 4 سال است برای در دست داشتن بندر تلاش کرده است. موضوع در خصوص بندر شهید رجایی، حفظ حضور تایدواتر در آن بندر است که به حمد خدا و تلاش تیم مدیریتی، فاز 1 بندر همچنان در دست تایدواتر باقی ماند.»

سوال یکی از سهاماران تایدواتر، درباره بازگشایی نماد بورس است که قرار بود دوم اردیبهشت اتفاق بیفتد؛ تایدواتر پاسخ می دهد: «نامه شفاف‌سازی در زمینه درآمدهای thc به بورس داده شده بود. همچنین با عنایت به توافق صورت گرفته شده با سازمان بنادر، تغییرات لازمه در صورت های مالی نیز در حال انجام شدن است که امید می رود بعد از ارائه صورت های مالی جدید به بورس، نماد باز شود. احتمالا و در صورت موافقت، اطلاعیه ای در خصوص مسائل و توافقات صورت گرفته به زودی صادر خواهد شد.»

تایدواتر همچنین در پاسخ به سهامداری که از سودآوری تایدوار ابراز ناامیدی کرده می گوید: «نماد تایدواتر با تحقق پیش بینی سود سال 92 بازگشایی می شود. امید می رود که با توجه به مثبت شدن بازار و در صورت باز شدن نماد در این شرایط قیمت سهام افتی نداشته باشد.»

این شرکت خدمات دریایی و بندری، همچنین خبر خوبی برای سهامداران دارد که می گوید: «خبر خوب این است که توافق‌نامه بین شرکت و سازمان بنادر امضا شده است و با این توافق، راه برای تهیه صورت های مالی باز شده که تهیه صورت های مالی جدید، از هفته گذشته آغاز شده است.»

تایدواتر ضمن ابراز امیدواری به بازگشایی نماد حتاید تا قبل از اردیبهشت می افزاید: «امید بود که با نامه شفاف سازی ارائه شده به بورس، نماد را باز کنند اما مسئله و در خواست بورس، ارائه صورت های مالی جدید است که هم اکنون در حال تهیه می باشد.»

پیش‌بینی سود برای سهام تایدواتر
اواخر سال گذشته نیز مرکز ارتباط بورس در پاسخ به سوال سهامداران تایدواتر مبنی بر زمان بازگشایی معاملات شرکت " تایدواتر خاورمیانه" با نماد معاملاتی "حتاید" اعلام کرد: «شرکت تایدواتر خاورمیانه طی دو سال اخیر با سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص خدمات انجام شده توسط این شرکت با مشکلاتی مواجه شده است؛ به گونه‌ای که سازمان بنادر و دریانوردی با وجود انجام عملیات از طرف شرکت و دریافت وجه از مشتریان، از صدور اعلامیه بستانکاری برای شرکت خودداری می‌کند. شرکت به دلیل عدم اطمینان از تحقق درآمدها ناچار شد در تاریخ سوم مرداد ماه 92، اطلاعات پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 92 را با دو فرض متفاوت ارائه کند.

شرکت طی این مدت مذاکرات متعددی را با سازمان بنادر و دریانوردی انجام داده است ولی تاکنون به نتیجه خاصی نرسیده است، اما با تغییر مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، ادامه مذاکرات در حال انجام است. در صورت توافق شرکت با سازمان بنادر و دریانوردی، پیش‌بینی سود هر سهم شرکت تغییر نخواهد کرد ولی در صورت عدم توافق، سود هر سهم شرکت به زیان مبدل خواهد شد.»

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.