| کد خبر: 148098 |

در پاسخ به ادعای خلاف واقع برخی رسانه مبنی بر افزایش میزان گوگرد در بنزین، شرکت ملی پالایش و پخش تاکید کرد:

بنزین در کلانشهر تهران همچنان با استاندارد یورو۴ توزیع می شود

در پی درج برخی اخبار در رسانه ها مبنی بر افزایش میزان گوگرد در بنزین عرضه شده در تهران،‌ شرکت ملی پالایش‌ و‌ پخش‌ فرآورده‌های‌ نفتی ایران پاسخ داد.

تین نیوز

در پی درج برخی اخبار در رسانه ها مبنی بر افزایش میزان گوگرد در بنزین عرضه شده در تهران،‌ شرکت ملی پالایش‌ و‌ پخش‌ فرآورده‌های‌ نفتی ایران پاسخ داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در پی درج برخی اخبار در رسانه ها مبنی بر افزایش میزان گوگرد در بنزین عرضه شده در تهران،‌ شرکت ملی پالایش‌ و‌ پخش‌ فرآورده‌های‌ نفتی ایران پاسخ داد:

 به‌منظور کنترل کیفیت و نظارت دقیق تر بر کیفیت بنزین یورو۴ توزیعی در کلانشهرها، نهایت تلاش به عمل آمده است که مبدا ارسال بنزین مشخص و بدون تغییر باشد. در این راستا توزیع بنزین یورو۴ در تهران از ابتدای زمستان سال ۱۳۹۲ تا حال حاضر صرفاً از پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند تامین گردیده است. 

 مشخصات بنزین با استاندارد یورو۴ در رابطه با مولفه های موثر بر محیط زیست به‌ترتیب بنزن حداکثر ۱ درصد، آروماتیک حداکثر ۳۵ درصد، اولفین حداکثر ۱۸ درصد و گوگرد حداکثر ۵۰ جزء در میلیون (ppm) و مبنای درجه آرام سوزی بنزین یورو۴ در کشور اکتان ۹۱ است. 

با توجه به موارد فوق بنزین یورو۴ توزیعی در تهران همواره با بنزن کمتر از یک درصد (حدود ۰/۷ - ۰/۸ درصد) و گوگرد کمتر از ۵۰ جزء در میلیون و اکتان ۹۱ بوده است.

 در بازه زمانی بسیار کوتاهی در تابستان امسال با توجه به مشکل فرآیندی واحد کاهش میزان گوگرد، در بنزین تولیدی پالایشگاه شازند میزان گوگرد در محدوده ۷۵ جزء در میلیون تولید و توزیع شده است که با رفع مشکل فوق در حال حاضر میزان گوگرد بنزین تولیدی پالایشگاه کمتر از ۵۰ جزء در میلیون است.

 لازم به ذکر است قبل از توزیع بنزین یورو۴ در کلانشهرها میزان گوگرد بنزین توزیعی در محدوده ۲۰۰ تا ۳۵۰ جزء در میلیون بوده است که با توجه به تلاشهای به عمل آمده در ۴ سال اخیر توزیع بنزین یورو۴ با گوگرد کمتر از ۵۰ جزء در میلیون در کلانشهرها به صورت مستمر صورت می‌پذیرد و اکنون هیچ‌گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.