| کد خبر: 238910 |

لزوم تشکیل دبیرخانه دائمی پویش “هوای همُ داشته باشیم

کارآفرین برتر و استاد دانشگاه با تأکید بر اهمیت آموزش در توسعه فردی گفت: باید برای پویش “هوای همُ داشته باشیم” دبیرخانه دائمی تشکیل داده و از ظرفیت خیرین و انسان‌های دارای تجربه استفاده شود.

تین نیوز

علیرضا نبی امروز به‌صورت ویدیو کنفرانس در نخستین نشست تخصصی پویش “هوای همُ داشته باشیم” که در سالن همایش شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین چالش، عدم هماهنگی سازمان‌ها و نهادهای اجرای و دولتی در کشور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهرنیوز، وی حوزه کاری خود را تشریح کرد و گفت: بنده به‌صورت مستقیم با افرادی کار می‌کنم که سابقه رفتارهای خشن و جرائم خشن را داشته‌اند، اما امروز در کمال سلامت در کنار هم زندگی می‌کنند.

این کارآفرین برتر و استاد دانشگاه تأکید کرد: مردم همان‌گونه رانندگی کرده که زندگی می‌کنند و باید بدانیم اگر ما رفتارهای ترافیکی افراد را تغییر بدهیم می‌توانیم سایر بخش‌های زندگی افراد را نیز تغییر دهیم.

وی آموزش را تنها راه توسعه دانست و ابراز کرد: تا ما افراد را توسعه نداده نمی‌توانیم شهرها را توسعه دهیم و تنها راه توسعه، آموزش بوده و باید در تمام مقاطع آموزشی سیستم آموزشی خود را تغییر و اصلاح کنیم.

نبی، برای توسعه کشور توجه به نیروی انسانی را لازم خواند و تصریح کرد: ما نیاز به یک انقلاب درونی در همه افراد جامعه داشته و باید تک‌تک افراد اصلاح‌شده و توسعه پیدا کنند تا بتوانند کشور را توسعه دهیم.

وی شرایط افراد جامعه را مورد بررسی قرارداد و خاطرنشان کرد: ما امروز زندگی‌های خوشگل و توسعه‌یافته داریم، اما وقتی به افراد توجه می‌کنیم شاهد رفتارهای نادرست و خشن کودکان و والدین با خود و در جامعه هستیم.

کارآفرین نمونه کشور، چگونگی تغییر رفتارهای ترافیکی شهروندان را تشریح کرد و گفت: متأسفانه امروز حوزه آموزش ما ارزش‌افزوده برای بچه‌ها و کودکان ما نداشته و شاهد افت آموزش در همه مقاطع تحصیلی هستیم.

وی تغییر رفتار افراد تحت حمایت خود را تجزیه‌ وتحلیل کرد و تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و ترس از رزق مهم‌ترین منشأ رفتارهای خشن در همه حوزه‌ها و حوزه ترافیکی بوده و بنده با ایجاد شرایط اقتصادی مطلوب برای افراد تحت سرپرست بنیاد نیکوکاری روند تغییر رفتار آن‌ها را دیده‌ام.

نبی، تشکل دبیرخانه یک‌ساله را پیشنهاد داد و یادآور شد: با تشکیل دبیرخانه یک‌ساله و پیگیری مستمر می‌توانیم اتفاقات خوبی را در شهر رقم بزنید و شاهد تغییر رفتارهای ترافیکی و در نتیجه تغییر سبک زندگی شهروندان باشیم.

وی در پایان اذعان کرد: کاری که شروع کرده‌اید را ادامه دهید و برای آن دبیرخانه دائمی تشکیل داده و از ظرفیت خیرین و انسان‌های دارای تجربه استفاده کنید و بدانید با چند روز نمی‌توان رفتارهای ترافیکی شهروندان را تغییر داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.