| کد خبر: 262310 |

ضوابط ایمنی در طول مسیر آزادراه شیراز اصفهان اندیشیده شده است

صرفه‌جویی ۱۰ لیتری سوخت و کاهش دو ساعته زمان سفر از اصفهان به شیراز از مزیت‌های این آزاد راه است که تاخیر در افتتاح قطعات آماده شده، یقینا به ضرر اقتصاد مردمی که در این مسیر در حال سفر هستند، خواهد بود.

تین نیوز

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با تأکید بر اینکه به دنبال افتتاح نمایشی آزادراه شیراز ـ اصفهان نیستیم، گفت: تمامی شرایط و ضوابط ایمنی آزاد راه انجام شده است و برای افتتاح آزادراه هم تایید پلیس راه الزامی است، لذا اگر آزاد راه ایمن نباشد، افتتاح غیر ممکن خواهد بود.

گزارش تصویری| آزادراه شیراز، اصفهان در آستانه افتتاح

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،  امیرحسین جمشیدی روز ۸ مهر در حاشیه بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه فارس از آزادراه شیراز ـ اصفهان از بهره‌برداری قطعات یک تا ۶ این آزادراه در سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور و هیئت دولت به استان فارس خبر داد و گفت: برای افتتاح این آزادراه جلسات زیادی در ابعاد کارشناسی و مدیریتی برگزار شده است، بنابراین به دنبال افتتاح نمایشی آزادراه شیراز ـ اصفهان نیستیم.

وی تصریح کرد: اکنون در میانه راه دولت سیزدهم هستیم نه در ابتدا و انتهای آن، بنابراین عجله‌ای برای افتتاح پروژه‌های عمرانی نیست لذا در بهره‌برداری یک پروژه تمام موارد مختلف ایمنی آن را مدنظر قرار خواهیم داد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس افزود: با افتتاح این ۶ قطعه شاهد صرفه‌جویی در وقت، کاهش تصادفات و کاهش مصرف سوخت هستیم که تمامی استانداردهای لازم برای این کار هم در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه حفظ سلامتی هموطنان در اولویت قرار دارد.

جمشیدی با اشاره به اینکه حجم مسافران شیراز به اصفهان تغییر نمی‌کند بلکه مسیرها متفاوت می‌شود، به برخی از شبهاتی که در خصوص این آزادراده مطرح شده است، پاسخ داد و گفت: تمامی علائم راهنمایی و رانندگی، خط کشی و نیوجرسی‌ها در قطعات یکم تا ششم به طول ۲۱۱ کیلومتر نصب شده است که به مرور زمان بهسازی و تکمیل امکانات انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه قطعات یک تا شش اکنون دارای پیشرفت ۹۸ و نیم درصدی است، گفت: تا سفر ریاست جمهوری به شیراز این قطعات تکمیل می‌شوند. ضمن اینکه تمامی شرایط و ضوابط ایمنی آزاد راه انجام شده است و برای افتتاح آزادراه هم تایید پلیس راه الزامی است لذا اگر آزاد راه ایمن نباشد، افتتاح غیر ممکن خواهد بود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس ادامه داد: صرفه‌جویی ۱۰ لیتری سوخت و کاهش دو ساعته زمان سفر از اصفهان به شیراز از مزیت‌های این آزاد راه است که تاخیر در افتتاح قطعات آماده شده، یقینا به ضرر اقتصاد مردمی که در این مسیر در حال سفر هستند، خواهد بود.

جمشیدی با بیان اینکه محیط زیست یکی از ملاک‌های مهم پروژه‌های عمرانی توجه به مباحث فنی قبل از شروع به کار است، اضافه کرد: آزادراه شیراز- اصفهان یکی از زیباترین آزاد راه‌های کشور است و در چهار فصل انواع پوشش گیاهی را دارد از این رو قبل از شروع به عملیات عمرانی، مجوزهای لازم سازمان حفاظت از محیط زیست اخذ شده است.

وی در خصوص مشارکت بخش خصوصی در احداث این آزادراه گفت: دولت از مشارکت بخش خصوصی استقبال می‌کند و احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی محقق خواهد شد، گرچه اکنون در قطعات یک تا ۶ این مجتمع‌ها همراه با پمپ‌های بنزین وجود دارند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس ادامه داد: منابع مالی این آزاد راه ۵۰ درصد وزارت راه و شهرسازی و ۵۰ درصد توسط وزارت دفاع تامین شد که در سال‌های اخیر شاهد مشارکت ۱۰ درصدی شرکت عمران صدرا در این پروژه هستیم.

جمشیدی در پاسخ به خبرنگار ایسنا در خصوص میزان تأثیر افتتاح این آزادراه در آورده‌های اقتصادی و گردشگری چیست، تاکید کرد: کوتاه شدن طول مسیر شیراز ـ اصفهان باعث رونق اقتصادی مناطق مختلف خواهد شد و قطعاً همین مسئله در رونق گردشگری هم تأثیر خوبی دارد زیرا کاهش ۱۳۰ کیلومتری مسیر و کاهش مصرف انرژی تأثیرات زیادی در اقتصاد خانواده‌ها و کشور دارد.

وی با بیان اینکه دوربین‌های نظارتی و کنترل سرعت مکان‌یابی شده است، گفت: ۵۰ کیلومتر آزاد راه شیراز -اصفهان رویه بتنی دارد و مابقی آسفالت بوده و ورودی و خروجی به آزاد راه غیر همسطح است همچنین در شش ماه اخیر پوشش مخابراتی تلفن همراه بررسی شده که با تمهیدات صورت گرفته بیش از ۸۵ درصد پوشش در آزاد راه وجود دارد.

جمشیدی در ادامه در خصوص پوشش ارتباطات رادیویی این مسیر نیز گفت: مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار پوشش رادیویی صدا و سیما است که این اعتبار مورد نیاز در مصوبات آتی سفر ریاست جمهور پیش بینی شده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس ادامه داد: همچنین قیر مورد نیاز جاده توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شد و ارزش روز قطعه یک تا ششم این آزاد راه ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

جمشیدی با بیان اینکه ۸ راه تبادل برای دسترسی به شهرهای مجاور آزاد راه وجود دارد، گفت: بیشترین ابهامات در تکمیل و افتتاح قطعه ۷ آزادراه است که در صورت افتتاح، ترافیک ورودی شیراز به محور سپیدان منتقل می‌شد، از این‌رو تا زمان تکمیل پروژه پل گویم شهرداری شیراز در زمان پیش‌بینی شده ۱۸ ماهه، قطعه ۷ علی‌رغم پیشرفت قابل توجه به جهت جلوگیری از ایجاد ترافیک زیاد افتتاح نمی‌شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس اظهار کرد: بعد از پایان قطعه ۶، سه خروجی از آزادراه به سمت شیراز وجود دارد که یکی کنار گذر گویم منتهی به شهر فاز ۲ صدراست؛ دیگری مسیر لپویی برای تردد شهروندان به شراق استان و دیگری مسیر قلات و گویم است.

جمشیدی در پایان سخنان خود قطعه ۸ و فاز سوم آزاد راه شیراز - اصفهان را مورد توجه قرار داد و گفت: قطعه ۸ از تقاطع گویم شروع شده و به سمت بزرگراه فعلی شیراز- بوشهر می‌رود که در مراحل تأمین اعتبار و طی کردن روندهای قانونی است.

مدیر پروژه‌های بزرگراهی استان فارس نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی در محورهای جاده‌ای استان فارس به خصوص آزادراه شیراز ـ اصفهان استفاده می‌شود، تأکید کرد: چند نقطه مهم نظیر نقاط حادثه‌خیز، تونل‌ها و… برای تأمین روشنایی پیش‌بینی و انجام شده است قبل از افتتاح کامل پروژه و در زمستانی که مه پدیدار می‌شود بقیه روشنایی نصب خواهد شد.

محمد بزرگ‌زاده خدمات رفاهی در طول آزاد راه شیراز ـ اصفهان را مورد توجه قرار داد و گفت: ۸ مجتمع خدمات رفاهی همراه با جایگاه عرضه سوخت در این آزاد راه پیش‌بینی شده که یکی از آن‌ها پیشرفت ۸۰ درصدی دارد و یکی دیگر دارای پیشرفت ۶۰ درصدی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.